فرماندار جعفرآباد قم:

۲۴۲ میلیارد تومان طرح عمرانی در شهرستان جعفرآباد قم اجرا شد

فرماندار شهرستان جعفرآباد قم گفت: طی ۲ سال اخیر ۲۴۲ میلیارد تومان پروژه عمرانی در شهرستان جعفرآباد این استان به اجرا در آمده‌است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، ذبیح اله عبداللهی  در گفت‌وگو با خبرنگار ما با اشاره به برخی از طرح‌های اجرا شده در این شهرستان، افزود: طی این مدت ۱۱۷ میلیارد ریال در قالب طرح هادی در روستاهای کهندان، دولت آباد، باقرآباد، قاهان، اسفید، علی‌آباد انقلاب، جعفرآباد، بستان، بنابر، صفدر، سعدآباد، شریف‌آباد، آقلک، مقبل آباد و سولقان به اجرا شده‌است.

وی تصریح کرد: برای شبانه‌روزی کردن مرکز بهداشت شهرستان جعفرآباد نیز ۱۷ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی هزینه شده‌است.

وی گفت: برای اجرای روکش آسفالت روستای کهندان و تعریض و اصلاح ورودی روستای نویس نیز ۵۰ میلیارد اختصاص یافته‌است.

عبداللهی با اشاره به هزینه ۵۰ میلیاردریالی تعریض راه روستای آقلک و بهسازی راه روستای شریف‌آباد گاوخونی، گفت: همچنین برای اجرای روکش آسفالت روستای چاهک به طول ۴.۴ کیلومتر، ۲۱ میلیارد ریال هزینه شده‌است.

وی عنوان کرد: همچنین برای احداث ساختمان‌های هلال‌احمر، بهزیستی، اداره کل ورزش و جوانان و اورژانس شهرستان جعفرآباد نیز در مجموعه افزون بر ۱۵۵ میلیارد ریال هزینه اختصاص یافته‌است.

وی از اجرای روکش آسفالت جعفریه به قم با اعتبار یک‌هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال از شاخص‌ترین طرح راهداری استان قم یاد کرد و افزود: بهسازی این مسیر به‌خاطر حجم بالای ترددها، همواره مورد مطالبه مردم و رانندگان بود.

فرماندار شهرستان قم ،ساماندهی سه‌راهی قلعه سنگی مسیر جعفریه به قم را نیز از طرح‌های تکمیل شده نام برد و گفت: ۵۰ میلیارد ریال نیز برای اجرای این طرح عمرانی، صرف شده است.

عبداللهی با اشاره به هزینه ۲۲۰ میلیاردریالی برای اجرای دو طرح احداث بازار شهر و کلینیک تخصصی شهرستان جعفرآباد، اضافه کرد: همچنین ده‌ها طرح بزرگ و کوچک دیگر نیز در این شهرستان طی دو سال گذشته به اجرا درآمده است.

وی در پایان استقرار سریع‌تر ادارات و دستگاه‌های اجرایی در این شهرستان را از نیازهای مهم جعفرآباد قم یاد کرد و گفت: پس از ارتقای شهر جعفرآباد به یکی از شهرستان‌های قم، روند توسعه این بخش از استان نسبت به گذشته مطلوب‌تر شده؛ اما هنوز تا نقطه مطلوب فاصله زیادی وجود دارد.

جعفرآباد با وسعتی حدود ۶۵۰ کیلومترمربع در ۳۵ کیلومتری شمال غربی شهر قم قرار دارد.

طبق مصوبه اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰ هیات دولت وقت، بخش جعفرآباد به‌ شهرستان ارتقا پیدا کرد، این شهرستان جدیدالتاسیس قم از ۲ بخش مرکزی و دهستان قاهان تشکیل شده‌ است.که جمعیت رسمی شهرستان ۲۷ هزار نفر و جمعیت غیر رسمی آن ۴۰ هزار نفر می‌باشد.



انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/44999
اخبار مرتبط

نظرات شما