استاد حوزه و دانشگاه:

عاشورا تا اربعین را می‌توان یک امتداد و استمرار نهضتی بزرگ دانست

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه اسرای آل الله از عاشورا تا اربعین قیام حسینی را چنان تبیین کردند که جلوی هرگونه تحریف و‌ تخریب را گرفت، گفت: عاشورا تا اربعین را می‌توان یک امتداد و استمرار نهضتی بزرگ دانست.

حجت الاسلام و المسلمین حسین بنیادی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا ضمن تسلیت فرار رسیدن ایام اربعین حسینی با اشاره به اینکه نهضت عظیم سیدالشهدا علیه السلام قیامی پر دامنه است که جنبه‌های درس‌آموز آن برای هر انسان و هر جامعه‌ای، سرمشق‌های جاودانه‌ای دارد، اظهار داشت: اقتدا به مکتب اباعبدالله الحسین(ع) یعنی تشخیص و شناخت صحیح مسیری که انسان را به سعادت می‌رساند.
وی ادامه داد: اسرای آل‌الله تمام محاسبات دشمنان را برهم زدند، این اسارت هرچند سخت و جانکاه بوده اما امتداد نهضتی الهی شد تا خون خدا جوششی بیشتر پیدا کند تا عالمیان بدانند عزت‌خواهی و عدالت‌طلبی، در سایه صبر و منطق پایداری و مقاومت شکل می‌گیرد و در سایه این معنا و منطق است که پیروزی واقعی محقق می‌شود.
استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه اربعین هنگامهٔ پیروزی و سرافرازی، افزود: نکته‌ای که علاوه بر اصل اهمیت و فضیلت اربعین شهادت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام و اهل‌بیت و اصحاب وفادار حضرت دارای اهمیت است و باید موردتوجه قرار گیرد، ورود اسرای اهل‌بیت علیهم‌السلام پس از چهل روز مجاهدت به کربلای معلی است. جنبه‌های عاطفی این موضوع فوق تصور است؛ اما جنبه‌های مبارزاتی این موضوع نیز فوق‌العاده است.
وی اضافه کرد:  جمعیت اندکی که پیروز و سرافراز به میعادگاه کربلا بازگشته‌اند، چهل روز اهداف و پیام‌های قیام سیدالشهدا علیه‌السلام را در سخت‌ترین شرایط بازگو کرده‌اند. قیام حسینی چنان تبیین شد که جلوی هرگونه تحریف و‌ تخریب را گرفت.
حجت‌الاسلام بنیادی عنوان کرد: از عاشورا تا اربعین را می‌توان یک امتداد و استمرار نهضتی بزرگ که دارای اهداف و پیام‌های توحیدی هست را شناخت که ماهیت سخنان و خطبه‌های اسراء مؤید همین امر است، آنچه که مهم به نظر می‌رسد استقامت و پایبندی بر همان اهداف امام حسین علیه‌السلام از سوی خاندان نبوت در حال اسارت است.



انتهای پیام/160


http://qomefarda.ir/45084
اخبار مرتبط

نظرات شما