استاد حوزه و دانشگاه:

صلح امام حسن و قیام امام حسین مظهر توحید بود‌

استاد حوزه و دانشگاه گفت: عده‌ای که نمی‌دانستید غیرت را کجا به کار ببرد صلح امام حسن را ذلت نامیدند و عده‌ای دیگر قیام سیدالشهدا را عامل تفرقه نامیدند؛ اما صلح و قیام امام حسن (ع) و امام حسین (ع) مظهر توحید بود‌.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن غفاری فر در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، اظهار داشت:  بنا بر احادیث، امام حسن علیه‌السلام و امام حسین علیه‌السلام  یک نور هستند، چه صلح امام حسن (ع) و چه قیام امام حسین (ع) هر دو ریشه در توحید دارند.
استاد حوزه و دانشگاه عنوان داشت: پیامبر گرامی اسلام در دعوت به اسلام فرمود «قولوا لااله‌الاالله تفلحون» یعنی ای مردم موحد باشید و نفی شرک کنید تا رستگار شوید و این توحید باید در سراسر رفتار، منش، گفتار، پوشش، قلم و زبان انسان بروز و ظهور داشته باشد و حقیقت خودش را نشان دهد.
غفاری فر تصریح کرد: انسان در هر جایگاه اجتماعی که در جامعه قرار دارد آنچه تعیین‌کننده حقیقت رفتار او است توحید است، اخیراً صوتی از سردار سلیمانی در خصوص سفری که با هواپیما داشت و خدمه هواپیما از روی کلیشه به مسافران بانو اعلام می‌کند حجاب خود را رعایت کنید در حال انتشار است که هرکسی از یک زاویه از این نغمه الهی بهره‌گیری می‌کند.
وی ادامه داد: در این صوت حاج‌قاسم می‌گوید خانمی در هواپیما بود که پوشش مناسبی نداشت و دو پسر به نام‌های امیرعلی و امیرحسین داشت و یکی از پسرانش به او می‌گوید مادر! این خدمه پرواز به شما تذکر می‌دهد تعجب کردم چطور اسامی فرزندانش مذهبی است؛ اما خودش حجاب ندارد.
استاد حوزه و دانشگاه اضافه کرد: حتی هنگام پرواز مادر که خودش بدون حجاب بود به فرزندانش می‌گوید دعا بخوانید؛ بعد از شنیدن این مکالمه شهید حاج‌قاسم وارد صحنه شده و می‌گوید خواهرم شما دعا را قبول دارید نماز هم می‌خوانید که در آن خانم در پاسخ می‌گوید بله می‌خوانم؛ اما نه آن مدلی که آخوندها می‌گویند.
غفاری فر گفت: از این مکالمه به این نتیجه می‌رسیم این زن اهل‌بیت را قبول دارد، خدایی که به او آرامش می‌دهد را قبول دارد و دعا را برای آرامش روانی قبول دارد؛ اما خدایی که به او امر و نهی می‌کند را قبول ندارد، اینجاست که توحید او ناقص است به‌خاطر این است که می‌گوییم صلح و جنگ باید الهی باشد و هر دو را در راستای توحید قبول داشته باشیم نمی‌شود صلح امام حسن مجتبی علیه‌السلام را قبول نداشت و قیام امام حسین علیه‌السلام را قبول داشت و یا بالعکس، زیرا هر دو در راستای توحید است.
استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: نمازخواندن که در راستای صلح است خدا مشخص‌کرده چگونه باید به آن عمل کنیم نمی‌توان آن را باب میل خودمان تغییر دهیم، در بگیر و نگیرهای خداوند که همان جنگ با نفس است باید از خدا اطاعت کرد.
وی افزود: روزی که امام حسن مجتبی علیه‌السلام صلح می‌کرد برای انسانی که غیرت داشت اما نمی‌دانست آن غیرت را کجا به کار ببرد صلح امام حسن علیه السلام را ذلت نامید و عده‌ای دیگر در جایی که نباید صلح می‌شد قیام سیدالشهدا را عامل تفرقه نامیدند؛ اما صلح و قیام امام حسن مجتبی علیه‌السلام و امام حسین علیه‌السلام مظهر توحید بود‌.

انتهای پیام/۱۷۰


http://qomefarda.ir/45201
اخبار مرتبط

نظرات شما