مادر شهید «حسن موحدی» آسمانی شد

مادر شهید والامقام «حسن موحدی» و جانبازان سرافراز حسین و محسن موحدی بر اثر بیماری دعوت حضرت حق را لبیک گفت و راهی سفر آخرت شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، حاجیه‌خانم فخری حاجی ملا احمدی مادر شهید والامقام حسن موحدی امروز در سن ۸۰ سالگی بعد از تحمل یک دوره بیماری دعوت حق را لبیک گفت و آسمانی شد.

حسین موحدی فرزند دیگر این مادر شهید است که در دوران انقلاب و دفاع مقدس کارنامه درخشانی را برای خود به ثبت رساند، عضو کادر گردان ویژه خط‌شکن «محمد رسول‌الله (ص)» در عملیات بدر بود و در آزادسازی خرمشهر نیز نقش بسزایی داشت.

او که در دفاع مقدس جانباز شد در نهایت در تیرماه سال ۱۳۹۶ به هم‌رزمان شهیدش پیوست.

محسن موحدی از فرماندهان و پیشکسوتان دفاع مقدس نیز دیگر فرزند این مادر شهید است که جانباز ۷۰ درصد است؛ اما همچنان در سنگرهای مختلف درحال‌خدمت به مردم و نظام است و اکنون هم مسئولیت ستاد کنگره ملی شهدای استان قم و دبیری جشنواره ملی فیلم ۱۷ با موضوع ۶۰۹۰ شهید استان قم را بر عهده دارد.

حاجیه‌خانم فخری حاجی ملا احمدی خود نیز از مبارزان دوران انقلاب و فعالان حوزه پشتیبانی جنگ بود در دوران دفاع مقدس به خانواده‌های شهدا سرکشی می‌کرد و در رفع نیازهای آنان کوشا بود.



حسن موحدی که در ۱۹ دی‌ماه ۱۳۴۵ در جوار حرم حضرت فاطمه معصومه (س) به دنیا آمد، سرانجام در ۱۳ آبان ۱۳۶۲ در عملیات والفجر ۴ به شهادت رسید و در گلزار شهدای علی بن جعفر (ع) قم به خاک سپرده شد.

او در وصیت‌نامه‌اش نوشته است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

در حالتی این وصیت‌نامه را می‌نویسم که تصور می‌کنم که سند مرگ خود را امضا می‌کنم؛ اما نه مرگی همانند مرگ‌های دیگر که آخر و عاقبتش را فنا است با حالتی در این راه قدم بر می‌دارم که عاقبتش را نور و سعادت می‌بینم زندگی من و امثال من که برای اسلام هیچ‌گونه فایده و ثمری نداشته اگر خداوند قبول کند ان‌شاءالله مرگ من فوزی و پیروزی برای اسلام بیاورد.

 یک وصیت به عموم مردم ایران دارم و آن این است که پشتیبان ولایت‌فقیه باشید. هرگز این ریسمان الهی را رها نسازید که نابودی شما در گسسته شدن این ریسمان است از امر امام پیروی کنید وصیت دیگر اینکه از تمام دوستان و قوم و خویشان حلالیت می‌طلبم و از آن‌ها خواهش می‌کنم که اگر پیش امام رفتند از جانب من دست امام را ببوسند.

وصیت‌نامه خصوصی من نزد مادرم است و او را وصی خود قرار داده‌ام به امید پیروزی حق بر باطل و به امید رساندن ندای حق به امام‌زمان.

تنها امیدی که دارم قبل از مرگ امام‌زمان (ع) را ببینم و از او خواهش کنم که او مرا ببخشد خدایا من در دنیا نتوانستم آن وظیفه‌ای که به من محول کردی انجام دهم شاید جانم که آن هم هدیه تو به من است و من به امانت نزد خود نگه داشته بودم خدمتی در راه پیشرفت دین تو کرده باشم.

اشهد ان لا اله الا الله اشهد ان محمد رسول الله و اشهد ان علی ولی الله

در مجالس قرائت قرآن و روضه‌خوانی حضرت اباعبدالله الحسین حتماً شرکت نمایید و تا آخرین قطره خونتان امام عزیز و اسلام را یاری نماید در خاتمه توفیق شما را از خداوند منان خواستارم از جانب من از تمام رفقا و دوستان و قوم و خویشان حلالیت بطلبید و دعا کنید که خداوند اعمال و کردارهای ما را بپسندد و مورد قبول قرار دهد.


انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/45303
اخبار مرتبط

نظرات شما