معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران:

تسهیل سفر زائران به قم باید از مسئولان کشوری مطالبه شود

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران گفت:تسهیل سفر به شهر مقدس قم باید از مسئولان کشوری مطالبه شود و این شهر با داشتن ظرفیت های بسیار زیاد در عرصه های مختلف برای آحاد جامعه مأمن و پناهگاه است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، حجت الاسلام مهدی حسین آبادی عصر چهارشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان قم که در سالن امام جواد (ع) استانداری قم برگزار شد گفت: یکی از اقدامات دشمنان موضوع قم هراسی است و دشمنان نقش آخرالزمانی قم را درک کرده اند که باید در برنامه ریزی ها به این موضوع توجه لازم شود.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران بیان داشت: در روایات قم به عنوان پایگاه مردم در مواجهه با فتنه‌ها و عش آل محمد (ص) معرفی شده است که مأمن بودن قم برای همه مسلمین باید محور برنامه‌های روز قم باشد و اهل بیت علیهم السلام نیز بر این امر تاکید دارند.

حجت الاسلام حسین آبادی با بیان اینکه محور قرار گرفتن ایمن بخش بودن قم در آخر الزمان موضوع مهمی است افزود: این امر یکی از راهبردها در کلام اهل بیت علیهم السلام است.

وی بیان داشت: تسهیل سفر به شهر مقدس قم باید از مسئولان کشوری مطالبه شود و این شهر با داشتن ظرفیت‌های بسیار زیاد در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی برای آحاد جامعه مأمن و پناهگاه است.

حسین آبادی افزود: در طول سال مناسبت‌های وجود دارد که قله هستند به عنوان نمونه نیمه شعبان و روز ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها روز دختر از جمله آنان است.

وی اضافه کرد: مجموعه‌های مختلفی در قم هستند که می‌توانند پناه مسلمین باشند و باید طراحی تسهیل سفر به قم صورت گیرد.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران عنوان داشت: اگر در اربعین مردم عراق میزبان زائران هستند این فرهنگ در قم باید در حد اولاً باشد و حسینیه‌ها و تکایا برای اسکان زائران استفاده شود.



انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/45568
اخبار مرتبط

نظرات شما