در مرکز فقهی ائمه اطهار؛

همایش «سالک الی الله» برگزار شد

همایش «سالک الی الله» باهدف بزرگداشت مرحوم آیت‌الله محمدعلی ناصری از علمای برجسته اصفهان صبح امروز در قم برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، همایش یک‌روزه «سالک الی الله» باهدف تبیین سیره و اندیشه مرحوم آیت‌الله محمدعلی ناصری از علمای برجسته اصفهان صبح امروز در مرکز فقهی ائمه اطهار برگزار شد.
در نوبت صبح، بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار دست‌اندرکاران این همایش پخش شد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، مرحوم آیت‌الله ناصری را صاحب نَفَسِ گرم، اخلاص و روح متصل به الطاف الهی دانستند و گفتند: کلام آن شخصیت بزرگ به دلیل صفا و معنویت، همچون آب روانی در دل‌ها جاری می‌شد، اما اکنون برای انتقال سخنان و معارف ایشان باید جهات متعددی ازجمله ذائقه مخاطبان در جامعه و همچنین اتقان مطالب و استفاده از ادبیات فاخر در انتقال مفاهیم، لحاظ شود.
ایشان، با تأکید بر اینکه مرحوم آیت‌الله ناصری عنصری مغتنم و نعمتی بزرگ به‌ویژه برای مردم اصفهان بود، اظهار امیدواری کردند امثال آن مرحوم تربیت و زمینه رشد آن‌ها فراهم شود و در نهایت مفیدِ برای مردم قرار گیرند.
پیام آیت‌الله مکارم شیرازی به همایش «سالک الی الله»
آیت‌الله مکارم شیرازی هم در پیامی به این همایش تصریح کرد: فعالیت‌های خیریه آیت‌الله ناصری در ساخت مدارس و مراکز درمانی و کمک به نیازمندان قابل‌توجه است.
ایشان افزودند: علاقه و عشق وافر ایشان به حضرت ولی‌عصر (عجل‌الله تعالی فرجه الشریف) نزد همراهان و علاقه‌مندان به ایشان معروف و مشهور می‌باشد.
دریافت ۷۰ مقاله پیرامون شخصیت آیت‌الله ناصری 
حجت‌الاسلام سید محمد مسعود معصومی دبیر همایش «سالک الی الله» هم گفت: از میان ۷۰ مقاله ارسالی، در نهایت با نظر هیئت داوران، ۵۰ مقاله به مرحله ارزیابی راه یافتند.

آیت‌الله ناصری چهره‌ای برجسته در گفتمان‌سازی مهدویت

آیت‌الله علی کریمی جهرمی استاد برجسته حوزه علمیه قم در این همایش گفت: مرحوم آیت‌الله ناصری با سخنرانی متقن، شیوا و شفاف خود در مجالس، به ترویج مکتب اسلام می‌پرداخت و مشعل‌دار گفتمان‌سازی مهدویت بود.
وی افزود:  اینکه آیت‌الله ناصری، بزرگ و کوچک را با نَفَس گرم خود جذب می‌کرد و به تبیین راه حق می‌پرداخت نشان از آن داشت که خود به درجه والایی از اخلاص و تقوا رسیده و امروز این مسئله الگویی برای طلاب شده است.
نفوذ کلام آیت‌الله ناصری زبانزد بود
مدیر حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به برخی ویژگی‌های اخلاقی و معرفتی این عالم ربانی گفت: اخلاق آن مرحوم همیشه نورافشان بود و هر کس با وی نشستی داشت به اوج اخلاص و عبودیت و بندگی‌اش پی می‌برد و نفوذ کلام، سلوک اخلاقی و معنویت آن مرحوم برجسته بود.
آیت‌الله علیرضا اعرافی افزود: برای ارائه دستاوردهای ارزشمند دینی در حوزه اخلاق، ترویج مکتب اسلام و سیره اهل‌بیت (علیهم‌السلام) نیازمند سرآمدشدن در حوزه فلسفه اخلاق و حکمت و معرفت هستیم و در خودسازی و تربیت، باید روش‌های اجتهادی درست به کار بگیریم.
رونمایی از برخی آثار مرحوم آیت‌الله محمدعلی ناصری آخرین برنامه نوبت صبح این همایش بود.
آیت‌الله محمدعلی ناصری از علمای برجسته اخلاق و عرفان در اصفهان بود که چهارم شهریور سال ۱۴۰۱ هجری شمسی در سن ۹۲ سالگی دعوت حق را لبیک گفت و در گلزار شهدای اصفهان به خاک سپرده شد.  
 




انتهای پیام/


منبع:خبرگزاری صدا و سیما
http://qomefarda.ir/45585
اخبار مرتبط

نظرات شما