رئیس سازمان برنامه‌وبودجه:

ارسال سطح اول لایحه بودجه ۱۴۰۳ به مجلس در آبان‌ماه

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه با بیان اینکه به نظر می‌رسد برنامه هفتم توسعه تا اوایل آبان به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد، گفت: سطح اول لایحه بودجه ۱۴۰۳ اوایل آبان‌ماه به مجلس شورای اسلامی ارائه خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، در یازدهمین جلسه ستاد تهیه و تدوین لایحه برنامه‌وبودجه سال ۱۴۰۳ که چهار‌شنبه ۱۲ مهرماه ۱۴۰۲ برگزار شد، دو گزارش از سوی  کمیته منابع  و کمیته مصارف در خصوص لایحه بودجه ۱۴۰۳  از سوی امور هماهنگی و تلفیق بودجه ارائه شد.
داود منظور معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه‌وبودجه کشور، در این جلسه با  اشاره به اینکه  لایحه برنامه هفتم توسعه در مجلس شورای اسلامی در حال بررسی است، گفت: قرائن و شواهد نشان می‌دهد که لایحه برنامه پنج‌ساله هفتم توسعه، اوایل آبان‌ماه به تصویب مجلس شورای اسلامی می‌رسد.
معاون رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: در فرایند  تهیه و تنظیم لایحه بودجه ۱۴۰۳  تحقق رشد اقتصادی ۸ درصدی و کاهش تورم و تقویت بهره‌وری در ادامه سیاست‌های دولت سیزدهم، لحاظ خواهد شد.
منظور با اشاره به اینکه در بودجه ۱۴۰۳ کاهش ناترازی‌ها  در همه حوزه‌ها در دستور کار قرار دارد، اظهار داشت: در تهیه و تنظیم قانون بودجه ۱۴۰۳  کاهش هزینه‌ها و شناسایی منابع جدید درآمدی مدنظر قرا خواهد گرفت تا این مهم منجر به  کاهش ناترازی‌ها و کاهش تورم شود.
رئیس سازمان برنامه بودجه در ادامه افزود: یک الگوی مدیریت و انضباط مالی برای شرکت‌های دولتی ارائه شود تا شرکت‌ها با استفاده از ظرفیت حداکثری، وضعیت بهره‌وری خود را بهبود دهند و همین مسئله باعث افزایش منابع و تحقق رشد اقتصادی بالاتر برای کشور خواهد شد.
معاون رئیس‌جمهور سپس در خصوص وضعیت درآمدی دولت از معادن گفت: ایران از نظر ذخایر معدنی، کشوری غنی محسوب می‌شود؛ بااین‌حال وضعیت درآمدی دولت از معادن با وضعیت مطلوب فاصله دارد.
منظور تأکید کرد: ضروری به نظر می‌رسد؛ سازمان برنامه‌وبودجه با تهیه قوانینی در خصوص افزایش میزان درآمد دولت از بخش معادن و بررسی آن در شورای‌عالی معادن، زمینه افزایش میزان درآمد دولت را فراهم کند.
وی ادامه داد: باتوجه‌به اینکه لایحه بودجه ۱۴۰۳ در دوسطح به مجلس شورای اسلامی ارائه می شود تمام کارگروه‌ها و معاونت‌ها جمع بندی نهایی  خود را در خصوص سطح اول لایحه بودجه ۱۴۰۳ که محوری ترین موضوع به بحث مصارف و منابع اختصاص دارد در اسرع وقت ارائه دهند.
رئیس سازمان برنامه بودجه تصریح کرد: سطح اول لایحه بودجه  ۱۴۰۳ بایستی سریعا تهیه و به هیات دولت ارائه شود که بعد از تصویب درهیات دولت، سطح اول لایحه بودجه ۱۴۰۳ اوایل  آبان ماه به مجلس شورای اسلامی ارائه گردد.
 این گزارش می افزاید: در یازدهمین جلسه ستاد بودجه ۱۴۰۳ هر یک از معاونین، روسای امور  و کارشناسان سازمان به بیان دیدگاه ها و نظرات خود پرداختند.




انتهای پیام/


منبع:تسنیم
http://qomefarda.ir/45620
اخبار مرتبط

نظرات شما