مادر شهید بادی:

پسرم حضور در جبهه را امتحان الهی می‌دانست

مادر شهید امیرحسین بادی از شهدای استان قم در دوران دفاع مقدس گفت: پسرم حضور در جبهه را امتحان الهی می‌دانست که افراد شرکت‌کننده در آن پیروز میدان هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، خانم طلعت بادی با وی در منزلش بیان کرد: امیرحسین می‌گفت افراد در این امتحان الهی یا برنده می‌شوند و یا بازنده و خودش با حضور مستمر در جبهه‌های جنگ و رسیدن به مقام شهادت پیروز این میدان شد.
وی افزود: بعدها عده‌ای حسرت می‌خورند که چرا این موقعیت را از دست دادند و تا زمانی که می‌توانستند در جبهه‌های جنگ حاضر نشدند و از حق دفاع نکردند.
وی با اشاره به این که پسرم حتی زمانی که از جبهه‌ به خانه می‌آمد دائم در فکر رزمندگان بود، با بیان خاطره‌ای ادامه داد: برای مثال شب‌ها که می‌خواست بخوابد بالش زیر سرش نمی‌گذاشت و می‌گفت رزمندگان الان در بیابان‌ها در حال نبرد هستند، من زیر سرم بالش باشد.
این مادر شهید که در لحظات بیان خاطرات اشک در چشمانش جمع می‌شد، گفت: پسرم بسیار خوش‌اخلاق و خنده‌رو بود، به نماز و خوانده قرآن بسیار اهمیت می‌داد و برای همین منظور قرآنی با خط درشت تهیه کرده بود که از روی آن کلام خدا را بخواند.
عباس بادی برادر شهید نیز در این دیدار گفت: امیرحسین واقعاً انسان خودساخته‌ای بود و بسیار نسبت به حق‌الناس توجه داشت، شهید حتی نسبت به پولی هم که از کارش (‌نقاشی ماشین) درمی‌آورد دلبستگی نداشت و در انجام کار خیر به‌خصوص شرکت در جنگ و تشویق دیگران به آن تلاش می‌کرد.
در اسناد و مدارک موجود در آرشیو بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم در خصوص این شهید آمده است: شهید امیرحسین بادی فرزند رضا در سال ۱۳۴۲ در شهر مقدس قم دیده به جهان گشود و در اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۶۵ در منطقه جزیره مجنون در اثر اصابت ترکش به دست و شکم به درجه رفیع شهادت نائل گردید.
مادر ایشان در خاطراتی از امیرحسین می‌گوید که وی خیلی به فکر خانواده بود و چون ما درآمد کمی داشتیم. او به من گفت، من دیگر درس نمی‌خوانم و سرکار می‌روم در دوران کودکی بیماری سختی گرفت شب‌خواب دیدم که آقایی آمد و یک بسته به من داد و گفت بده امیرحسین بخورد خوب می‌شود و حالا وقتش نرسیده باید صبر کند صبح من دیدم امیرحسین بلند شده و دارد کارهای منزل را انجام می‌دهد گفتم مادر چه خوب شدی گفت مامان من مریض نبودم. همیشه عاشق جبهه و جنگ بود.
من و پدرش از ایشان خیلی راضی بودیم و خواهرشان می‌گوید همیشه به ما سفارش می‌کردند که حجابتان را حفظ کنید و نگذارید با بی‌حجابی خون شهدای ما پایمال شود وقتی من مخالفت کردم برای جبهه رفتنشان گفت نه مادر مگر خون من از خون حضرت علی‌اکبر امام حسین (ع) رنگین‌تر است ما باید به دشمنان شرق و غرب بگوییم اگر کاشانه‌مان را به آتش بکشند یک‌قدم عقب‌نشینی نخواهیم کرد و تا آخرین قطره خونمان خواهیم جنگید و همیشه سفارش می‌کردند به پیروی از امام خمینی و اطاعت بی‌چون‌وچرا از راهش که همانا راه امام خمینی راه امام‌زمان (عج) است و تا می‌توانید به رهبرمان خدمت کنید که یک وظیفه شرعی می‌باشد.
استان قم بیش از ۶ هزار و ۹۰ شهید تقدیم انقلاب کرده‌ است؛ این استان همچنین ۱۱ هزار و ۳۶۱ جانباز تقدیم انقلاب اسلامی کرده است و ۵۹۱ آزاده و بیش از ۴۰۰ شهید مدافع حرم دارد.
جمعیت ایثارگری استان قم (شهیدان، جانبازان، آزادگان، ایثارگران و خانواده‌های ایشان) حدود ۷۰ هزار نفر هستند.




انتهای پیام/


منبع:خبرگزاری ایرنا
http://qomefarda.ir/45659
اخبار مرتبط

نظرات شما