رئیس شورای اسلامی شهر قم:

ایران عمل‌کننده واقعی به علم در خدمت صلح و توسعه است

رئیس شورای شهر قم  گفت: امروز ایران یکی از عمل‌کنندگان واقعی به اهداف نام‌گذاری روز علم در خدمت صلح و توسعه است درحالی‌که آمریکا علم و فناوری را از مسیر حقیقی آن خارج کرده است.

محسن محرری به مناسبت روز جهانی علم در خدمت صلح و توسعه در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، اظهار داشت: علم و فناوری مقوله‌ای جهانی بوده و باید به آن خارج از پروتکل‌های سیاسی نگاه کنیم.

وی انحصار علم در دست دولت آمریکا و استفاده جنایت‌کارانه از آن علیه بشریت را موردتوجه قرارداد و افزود: امروز آمریکا علم و فناوری را از مسیر حقیقی آن خارج کرده و با استفاده جنایت‌کارانه از آن در آزمایشگاه‌های بیولوژیک و ساخت بمب‌های هسته‌ای و میکروبی فلسفه‌ای حقیقی علم را زیر سؤال برده است.

رئیس شورای اسلامی شهر قم تأکید کرد: هدف از نام‌گذاری این روز به نام علم در خدمت صلح و توسعه تلاش برای بهبود کیفیت زندگی عمومی و کاهش تهدیدهای اقلیمی است درحالی‌که آمریکا با تحریم دارویی و علمی ایران و بعضی از کشورها نه‌تنها اجازه بهبود کیفیت زندگی عمومی را نمی‌دهد؛ بلکه در انحصار قراردادن بعضی از داروها در جهت عقب‌گرد بهداشت عمومی نیز گام برمی‌دارد.

وی آمریکا را بزرگ‌ترین نقض‌کننده حقوق بشر در دنیا خواند و بیان کرد: تروریست واقعی دولت آمریکا و اسرائیل جعلی هستند که باید به مدار انسانیت بازگردند؛ زیرا هر جنگ و جنایتی که در جهان رخ می‌دهد شروع‌کننده آن این دو کشور است.

محرری رویکرد ایران در حوزه علم و فناوری را روشن و در جهت رفاه دانست و تصریح کرد: بزرگ‌ترین دارندگان بمب‌های هسته‌ای و میکروبی سال‌های است ایران را برای استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای مورد ظالمانه‌ترین تحریم‌ها قرارداد است درصورتی‌که استفاده این علم در پزشکی و صنعت مهم‌ترین برنامه ایران در این حوزه است.

محرری عدم اجازه کشورها از بعضی از علوم را قدرت‌طلبی آمریکا دانست و خاطرنشان کرد: امروز ایران یکی از عمل‌کنندگان واقعی به اهداف نام‌گذاری روز علم در خدمت صلح و توسعه بوده و حامی تمامی کشورهایی است که مورد ظلم و تحریم‌های ظالمانه آمریکا در حوزه فناوری و علم قرار گرفته است.

رئیس شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: روز جهانی علم در خدمت توسعه فرصتی برای مؤسسات علمی، دولت‌ها و همچنین دانشمندان فراهم می‌کند تا با نگاهی علمی به حل‌وفصل اختلافات در جهان پرداخته و منظری مشترک برای نگاه به جهان پیدا کنند، نکته مهم این است که باید بدانیم صلح تنها به معنای نبود جنگ میان دولت‌ها نیست و باید دولت‌ها تلاش کنند به‌جای اختلاف بر اشتراک‌ها و کمک به رفاه مردم تمرکز کنند.

انتهای پیام/۱۷۰


http://qomefarda.ir/45903
اخبار مرتبط

نظرات شما