رئیس مرکز ارتباطات دولت و روحانیون:

نمایشگاه روایت پیشرفت دولت سیزدهم در قم برگزار می‌شود

رئیس مرکز ارتباطات دولت و روحانیون از برگزاری نمایشگاه روایت پیشرفت دولت سیزدهم از سه‌شنبه ۲۳ آبان‌ماه در قم خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوالقاسم دولایی، رئیس مرکز ارتباطات دولت و روحانیون در نشست خبری که روز ۲۱ آبان‌ماه با حضور خبرنگار انجام شد، گفت: مرکز ارتباطات دولت و روحانیون درگذشته فعال نبوده، ولی حجت‌الاسلام رئیسی باتوجه‌به ضرورتی که در فضای کشور می‌بیند شروع به فعال‌سازی این مرکز می‌کند، همان‌طور که می‌دانید این مرکز توسط ریاست‌جمهوری اداره می‌شود و رئیس آن هم توسط شخص رئیس‌جمهور تعیین می‌شود.

وی افزود: یکی از وظایف این مرکز اطلاع‌رسانی به روحانیون از عملکرد دولت است، روحانیون به‌عنوان تکیه‌گاه نظام باید بدانند که در کشور چه اتفاقاتی در جریان است وگرنه نمی‌توانند از نظام دفاع کنند.

دولایی در ادامه با بیان شناخت متقابل دولت از حوزه‌های علمیه اظهار کرد: دولت نیز باید از اقدامات حوزه‌ها باخبر باشند، در دولت‌های گذشته ظرفیت‌های حوزه بسیار مغفول مانده بود چرا که روحانیت فقط مربوط به معنویات فردی نیست؛ بلکه در سطح مدیریتی نیز ایده‌هایی دارد.

رئیس مرکز ارتباطات دولت و روحانیون در خصوص برگزاری جشنواره نمایشگاه دستاوردهای دولت گفت: در سه‌شنبه پیشرو نمایشگاهی خواهیم داشت که دستاوردهای دولت را در پایان دو سالگی‌اش به نمایش خواهیم گذاشت، این نمایشگاه در شورای اطلاع‌رسانی دولت تصویب شده است و برگزارکننده آن هم وزارت صمت و مرکز ارتباطات دولت و روحانیون خواهد بود.

وی افزود: نمایشگاه باتوجه‌به فضای فکری مخاطب طراحی شده که چند بخش دارد؛ بخش اول مربوط به سؤالات روحانیون است که مشکلات کشور از کجا شروع شده، دولت‌ها چه‌کاری انجام داده‌اند و افق دید دولت فعلی چیست، بخش دوم که توسط وزارت صمت تهیه شده است، گزارشی تطبیقی در خصوص مقایسه دولت سیزدهم با دهه نود است.

دولایی با تشریح دیگر بخش‌های این نمایشگاه گفت: بخش سوم که در آن نمودارهایی برای سنجش وضعیت فعلی با شاخص‌های داخلی و بین‌المللی در خوزه اقتصادی و فرهنگی است که در آن شاخص‌هایی همچون میزان صادرات نفت، میزان تولید ناخالص داخلی پرداخته شده است، بخش چهارم آن هم ترسیم اقدامات کلان دولت است که به دلیل زمان‌بر بودن آن برای مردم ملموس نیست.

دولایی ادامه داد: در کنار این بخش‌ها نشست‌های تخصصی و عمومی هم داریم که در این نشست‌ها مسئولین محترم اعم از وزیر کشور، سخنگوی دولت، وزیر بهداشت، وزیر نفت، معاون امور زنان، معاون اجرایی رئیس‌جمهوری و مدیرعامل خودروسازی و طب سنتی در وزارت بهداشت حضور خواهند داشت، همچنین نشست‌های تخصصی در خصوص موضوعاتی مانند عفاف و حجاب، فلسطین، تورم و مسکن برگزار می‌شود.

دولایی در پایان با اشاره به هدف برگزاری این نشست گفت: اصل این کار در راستای فرمایش مقام معظم رهبری هست که علاوه بر حمایت از این دولت، تمجید هم از آن کرده است و بر کار رسانه‌ای و اطلاع‌رسانی اقدامات دولت تأکید کردند.



انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/45986
اخبار مرتبط

نظرات شما