یادداشت؛

علم و جنایت غرب

یکی از قدرت های جهانی که در تولید علم جزء کشورهای مطرح می باشد، ایالات متحده آمریکا است، کشوری که خود سردمدار جنایت است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، امروز که با نام روز جهانی علم در خدمت صلح و توسعه نامگذاری شده است، هر چند که اسم زیبا و قشنگی برای این روز انتخاب شده اما این که چقدر کشورها به این اسم و نامگذاری پایبند هستند، نیاز به بررسی دارد.
یکی از قدرت های جهانی که در تولید علم جزء کشورهای مطرح می باشد، ایالات متحده آمریکا است اما در عین یکی از کشورهایی است که علم را در خدمت تولید سلاح های هسته ای به کار گرفته است.
علاوه بر این جنایت های تاریخی را نیز در این زمینه انجام داده است که نمونه بارز آن را می توان بمباران اتمی هیروشیما و ناکازاکی ژاپن در جنگ جهانی دوم عنوان کرد.
البته کار به همین جا ختم نمی شود به طوری که این کشور به عنوان یکی از حامیان سرسخت تولید بمب های خوشه ای و فسفری در جهان شناخته می شود که این جنایت و خدمت علم به کشتار مردم بی دفاع را این روزها در غزه شاهد هستیم.
این روزها بمب های فسفری که بر سر مردم بی دفاع غزه ریخته می شود حاصل همین اقدامات و حمایت های این کشور استکباری از رژیم صهیونیستی است که تا دندان این کشور را مسلح کرده و از آن حمایت می کند.
قسمت خنده دار و البته تلخ این ماجرا اینجاست که این کشور در کنار متحدان غربی خود همواره دم از حقوق بشر و حقوق انسان ها می کند در حالی که تنها این موضوع دستاویزی برای کشورگشایی، غارت کشورهای دیگر و منابع آن ها کرده است اتفاقی که در عراق رخ داد و این کشور به بهانه داشتن سلاح های شیمیایی مورد حمله قرار گرفت در حالی که این کشور اصلا چنین سلاح هایی نداشت.
امروز هم منافع این کشور در نسل کشی غزه است که آن را به عینه شاهد هستیم که چگونه تجهیزات و سلاح های این کشور در خدمت کشتن مردم بی گناه غزه به کار می رود.
این که علم در خدمت صلح و توسعه باشد آرمان خوبی است که البته این آرمان با خوی اسکتباری و غارتگری که در کشورهای غربی خصوصا آمریکا وجود دارد بعید است که محقق شود.

عباسعلی محمدی مطلع
انتهای پیام/



http://qomefarda.ir/46000
اخبار مرتبط

نظرات شما