معاون وزیر صمت:

فرش‌های دستباف ایرانی شناسنامه‌دار می‌شوند

معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: شناسنامه و سنددار کردن فرش دستباف ایرانی اقدام بسیار خوبی است که در حال انجام می باشد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» محمدمهدی برادران بعدازظهر امروز در مراسم افتتاح هفدهمین نمایشگاه فرش دستباف استان قم با بیان اینکه فرش به‌عنوان یک هنر صنعت به شمار می‌رود، عنوان کرد: استان‌های مختلف به‌عنوان قطب فرش هستند که قم دراین‌خصوص هم از لحاظ اشتغال و هم تولید ویژه است.
وی با بیان اینکه فرش دارای یک هویت فرهنگی است گفت: در راستای اعتلای نام فرش حمایت‌ها و فرصت‌های حمایتی  خود را با جدیت دنبال خواهیم کرد.
معاون وزیر صمت در خصوص ارائه تسهیلات به فعالان صنعت فرش افزود: طی تفاهم‌نامه‌هایی که داشتیم به دنبال ارائه تسهیلات و وام به این حوزه هستیم.
وی تصریح کرد: برای دورزدن تحریم‌ها در حوزه صادرات فرش راهکارهای مختلفی را پیش‌بینی کرده‌ایم که یکی از آنها رفع مشکلات ارزی است.
وی در ادامه با بیان اینکه فرش ایران دارای قدمت بسیار طولانی است گفت. در راستای جلوگیری از سوءاستفاده از نام فرش ایرانی به دنبال این هستیم تا فرش‌ها ایرانی شناسنامه‌دار شوند و دراین‌خصوص اقدامات خوبی نیز صورت‌گرفته است.
وی در پایان از برگزارکنندگان این نمایشگاه تقدیر کرد.

انتهای پیام/110


منبع:ستاد خبری هفدهمین نمایشگاه فرش دستباف استان قم،
http://qomefarda.ir/46422
اخبار مرتبط

نظرات شما