معاون رئیس‌جمهور در قم مطرح کرد:

بازگشت ۶ هزار واحد صنعتی به چرخه تولید در دولت سیزدهم

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: دولت امسال ۶ هزار واحد تولیدی راکد و نیمه‌تعطیل در کشور را به چرخه تولید بازگردانده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، سید محمد حسینی، معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در مراسم روز دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی قم در خصوص اقدامات انجام شده در نظام سلامت کشور گفت: باهدف ارتقای بهره‌وری، دولت برنامه تکمیل بیمارستان‌ها و مراکز نیمه‌تمام را در کشور اجرا کرده است.
وی افزود: دولت سیزدهم، دولت حل مسائل است و برنامه هفتم را باهدف رفع چالش‌ها و مسائل اساسی کشور تدوین کرده است.
حسینی به اجرای طرح مولدسازی دارایی‌ها اشاره کرد و افزود: مولدسازی باهدف فروش اموال راکد و بی‌استفاده دولتی باهدف سرمایه‌گذاری و تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام تصویب و اجرایی می‌شود.
معاون پارلمانی رئیس‌جمهور افزود: امسال ۷۵۰ هزار شغل در کشور ایجاد شده است و این شغل‌های ایجاد شده هم به همت شرکت‌های دانش‌بنیان بوده است.
وی در پاسخ به پرسشی در زمینه به‌کارگیری دانشجویان در مدارس به‌عنوان معلم گفت: دولت با فعال‌کردن دانشگاه فرهنگیان سعی کرده که مشکل تأمین معلم را حل کند و درعین‌حال با برگزاری آزمون‌ها و دوره‌ها جذب معلم هم صورت‌گرفته و در آینده هم ادامه خواهد یافت.
حسینی ادامه داد: در دولت قبل تنها ۳ هزار نفر معلم استخدام شدند و این در حالی است که در این دولت ۳۰ هزار نفر استخدام شده‌اند و در حال کار هستیم تا مشکل کمبود معلم در سال آینده وجود نداشته باشد.
معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در خصوص گرانی و تورم در جامعه گفت: روند تورم در کشور کاهشی است و این به معنی نبود گرانی نیست؛ بلکه به معنی این است که تورم در مسیر کاهشی قرار گرفته است.
وی با اشاره به اینکه دولت کار‌های زیر ساختی و اساسی انجام می‌دهد گفت: افزایش تعداد مودیان مالیاتی یکی از این کار‌ها است و تعداد مودیان مالیاتی از ۲ میلیون به ۵ میلیون رسیده است.
معاون پارلمانی رئیس‌جمهور ادامه داد: دولت با تکمیل راه‌های کریدوری کشور، جلوگیری از خام‌فروشی و برقراری ارتباط با همسایگان و عضویت در سازمان بریکس و شانگهای به دنبال رشد تجارت و افزایش درآمدهای کشور است.
وی افزود: خرید تضمینی گندم امسال به ۱۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تن رسیده است و این هم باهدف حمایت از کشاورزان داخلی انجام شده است.
حسینی تکمیل زیر ساخت‌ها در زمینه آب، برق، گاز را از دیگر اقدامات دولت سیزدهم عنوان کرد و گفت: آب‌رسانی به روستا‌ها و انتقال آب به سیستان و بلوچستان، کرمان و یزد از جمله اقدامات در دست اجرا دولت است.




انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/46427
اخبار مرتبط

نظرات شما