خطیب جمعه قم:

مسئولین مشکلات معیشتی مردم را رفع کنند

خطیب جمعه قم با اشاره به انتظارات از مسئولین گفت: مسئولین مشکلات معیشتی مردم و زمینه جلب رضایت عمومی را فراهم کنند که یک مشارکت پرشور در انتخابات ایجاد شود که بتوانیم بگوییم بعد از ۴۰ سال هم این مردم بر سر پیمانی که با امام، شهدا و رهبر معظم انقلاب بستند، هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا»  آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری در خطبهٔ اول نمازجمعه ۱۷ آذر ۱۴۰۲ که در مصلی قدس قم برگزار شد؛ با اشاره به حدیثی از امیرالمؤمنین علی (ع) اظهار داشت: از خداوند پروا داشته باشید و در همه کارهایت خوب عمل کنید؛ زیرا که خداوند باتقوا پیشگان و نیکوکاران است.

 وی با اشاره به اینکه غفلت از یاد خدا یکی از امور خطرناکی که ممکن است دامن‌گیر انسان شود بیان کرد: یکی از امور خطرناکی که ممکن است دامن‌گیر انسان شود و او را از سعادت دنیا و آخرت محروم کند افتادن در دام غفلت است. غفلت از یاد خدا منشأ خیلی از مشکلات و گناهان است و انسانی که غافل شد دست به هر کاری می‌زند و حیا، حجب و عفت و به کنار می‌رود؛ غفلت از یاد خدا مسائل متعددی را به دنبال دارد، خدافراموشی، خود فراموشی به همراه دارد و فرد هویت انسانی خود را از دست می‌دهد.

 خطیب جمعه قم با اشاره به آیات قران و یادآوری هدف آفرینش خاطرنشان کرد: کاری نکنیم که انسان تا حد چهارپایان سقوط کند و سقوط انسان تا حد چهارپایان چیزی جز غفلت در زندگی نیست؛ هر کسی در هر جایی دچار غفلت شد لحظه‌ای به هدف آفرینش فکر کند، نجات پیدا می‌کند.

 وی در خطبهٔ دوم نمازجمعه دررابطه‌با مسائل غزه اظهار داشت: بعد از آتش‌بس غزه، حملات شدیدتری آغاز شد. دور جدید این حملات از روزی شروع شد که وزیر خارجه ایالت متحده آمریکا به تل‌آویو سفر کرد و با سران رژیم غاصب جلسه گذاشت.

 رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به منافع رژیم صهیونیستی در عدم برقراری آتش‌بس است گفت: بسیاری از کشورها تلاش می‌کردند که آتش‌بس دائمی برقرار شود؛ ولی منافع این جنایات کاران بی‌آبرو، در این است که امت مظلوم فلسطین و سایر امت‌ها را سرکوب کنند. این‌ها روزی خواب‌دیده بودند که حزب‌الله، عراق و ایران را از بین ببرند؛ اما خواب‌هایشان تعبیر نشد و امروز قدرت حزب‌الله چندبرابر شده است.

 وی با اشاره به اینکه هدف امریکا دوگانه‌سازی شیعه و سنی بود بیان داشت: آمریکایی‌ها به دنبال دوگانه‌سازی بودند و خواستند تفرقه ایجاد کنند؛ اما نه‌تنها به آن نرسیدند؛ بلکه شیعیان حزب‌الله، انصارالله یمن و حزب‌الله عراق هستند که حمایت می‌کنند و یمنی‌های غیور هستند که کشتی‌های اسرائیلی را توقیف می‌کنند و تهدید می‌کنند که اگر کشتی دیگری بیاید باز هم توقیف می‌کنیم.

 نایب‌رئیس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به نظر جمهوری اسلامی در مورد برگزاری همه‌پرسی در فلسطین، یادآور شد: امروز سناریوهای متعددی برای فلسطین در حال طراحی هستند. اکنون مراقب باشید نه اینکه وقتی اجرا شد با آه‌وافسوس یاد کنید. پیشگیری کنید که اتفاق نیفتد، نظر جمهوری اسلامی این است که بین ساکنان واقعی فلسطین و آوارگان فلسطین همه‌پرسی کنند و نتیجه هر چه شد همان است.

 وی با اشاره به برگزاری انتخابات در سال جاری گفت: انتخابات در پیش است و از الان باید آماده باشید و برای ۱۱ اسفند روزشماری کنید. مشکلات داریم؛ اما مشکلات، زنان و مردان انقلاب را از ماندن در صحنه باز نمی‌دارد. سختی‎های فراوانی پشت سر گذاشتیم و در انقلاب ماندیم.

 خطیب جمعه قم با اشاره به انتظارات از مسئولین بیان داشت: مسئولین مشکلات معیشتی مردم و زمینه جلب رضایت عمومی را فراهم کنند که یک مشارکت پرشور در انتخابات ایجاد شود که بتوانیم بگوییم بعد از ۴۰ سال هم این مردم بر سر پیمانی که با امام، شهدا و رهبر معظم انقلاب بستند، هستند.

 وی با اشاره به ولایت‌مداری حضرت فاطمه (س) اظهار داشت: باید سبک زندگی حضرت فاطمه (س) را در بعد فردی، اجتماعی، عفاف و حجاب، سیاسی و توجه به دیگران را منشور زندگی‌مان قرار بدهیم تا به سبک زندگی سالم موردنیاز جامعه برسیم.



انتهای پیام/

http://qomefarda.ir/46454
اخبار مرتبط

نظرات شما