معاون علمی و فرهنگی مجمع جهانی اهل‌بیت:

«ویکی‌شیعه» ماهانه ۱۴ میلیون بازدید دارد

معاون علمی و فرهنگی مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) گفت: یکی از فعالیت‌های چشمگیر مجمع جهانی اهل‌بیت، سایت «ویکی‌شیعه» است که اکنون به ۲۲ زبان دنیا در حال انتشار مطالب است و ماهانه ۱۴ میلیون بازدید از سراسر جهان دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر مهدی فرمانیان در نشست خبری کارنامه پژوهش مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) در نشر معارف اهل‌بیت (ع) که پیش از ظهر امروز در سالن جلسات خبرگزاری ابنا برگزار شد، اظهار داشت: همایش حضرت ابوطالب (س) از سال ۹۸ آغاز به کارکرده و  تا الان ادامه دارد و در دی‌ماه سال جاری ۳۳ جلد کتاب این همایش رونمایی خواهد شد.

معاون علمی و فرهنگی مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) ادامه داد: همایش حضرت ابوطالب (س) با حمایت مالی آیت‌الله مکارم شیرازی و آیت‌الله سیستانی انجام شده است.

وی بیان داشت: ۱۱۰ عنوان کتاب به ۲۰ زبان زنده  دنیا آماده شده و به‌صورت محدود چاپ شده است که در ۳۰ آذر به مناسبت هفته پژوهش رونمایی خواهد شد، سیاست مجمع جهانی اهل‌بیت (ع)  این است که این کتاب‌ها در کشورهای دیگر به چاپ برسد و در انتظار حامیان مالی هستیم.

فرمانیان تصریح کرد: از این تعداد  ۱۱ کتاب به زبان هوسایی، ۱۱ کتاب به زبان ترکی، ۹ کتاب به زبان فرانسوی، ۹ کتاب به زبان انگلیسی، هفت کتاب به زبان پشتو، شش کتاب به زبان اندونزی، شش کتاب به زبان عربی، پنج کتاب به زبان سواحلی، پنج کتاب به زبان اردو، چهارکتاب به زبان آذری و چهارکتاب به زبان تاجیکی است.

معاون علمی و فرهنگی مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) اضافه کرد: فایل این آثار داخل فلش‌هایی ریخته شده و به‌صورت رایگان در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت فایل‌ها در سایت نیز بارگذاری شده است، آستان قدس رضوی ۲۰ گیگ، عتبه امام حسین (ع) شش گیگ و پژوهشکده حج و زیارت چهار گیگ از آثار خود را در اختیار ما قرار داده که داخل فلش‌ها ریخته شده و آمادگی داریم علاقه‌مندان دیگر نیز آثار خود را در اختیار ما قرار دهند، این فلش‌ها در کشورهای دیگر نیز در اختیار علاقه‌مندان قرار داده خواهد شد.

وی گفت: ۲۴ عنوان کتاب توسط مجمع به پنج زبان در پنج کشور جهان منتشر خواهد شد که شش عنوان چاپ شده و بقیه در حال چاپ‌شدن است.

فرمانیان اضافه کرد: یکی دیگر از فعالیت‌های چشمگیر مجمع جهانی اهل‌بیت (ع)، سایت «ویکی‌شیعه» است که تا سال گذشته به ۱۰ زبان و اکنون به ۲۲ زبان دنیا در حال انتشار مطالب است و تا کنون پنج هزار و ۲۰۰ مقاله به مقاله‌های «ویکی‌شیعه» اضافه شده است، مداخل «ویکی‌شیعه» ۳۲ هزار مدخل به ۲۲ زبان است، «ویکی‌شیعه» ماهانه ۱۴ میلیون بازدیدکننده دارد و در بسیاری از کشورها به‌عنوان مرجع مورد قبول است.

معاون علمی و فرهنگی مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) با اشاره به اینکه بهمن‌ماه سال جاری از «ویکی آثار شیعه» رونمایی خواهد شد، بیان داشت: انتشار ۱۰ عنوان کتاب به‌صورت صوت، بارگذاری ۹ هزار و ۲۰۰ اثر از آثار ۴۵ نفر از علمای شیعه به ۹ زبان در گوگل اسکالر از جمله آثار امام خمینی (ره)، ایجاد پرتال رهنما به سه زبان با هزار و ۷۰۰ یادداشت و کلیپ به زبان اسپانیولی، چینی و انگلیس از دیگر برنامه‌های مجمع جهانی اهل‌بیت علیهم‌السلام بوده است.

وی خاطرنشان کرد: در سایت کورا که یک سایت جهانی با موضوع پاسخ با سؤالات است به هزار و ۹۰۰ سؤال پاسخ دادیم ۲ پاسخ جز سؤالات برتر سایت قرار گرفت.

فرمانیان با بیان اینکه کتابخانه‌ای ایجاد شده به نام شبکه دانش اهل‌بیت (ع) که داده‌ها را شبکه‌سازی می‌کند و قرار است به ۳۲ هزار مدخل ویکی‌شیعه متصل شود گفت: همچنین ۲۱۰ کلیپ به ۱۷ زبان دنیا تهیه و منتشر شده است که یکی از کلیپ‌ها ۶۱ میلیون بازدید داشته است.

وی با بیان اینکه رصد فعالیت‌های پژوهشی دیگر کشورهای از جمله برنامه‌های مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) است، اضافه کرد: اینکه در کشورهای غربی و عربی در مورد شیعه چه فکر می‌کنند و چه می‌نویسند مورد رصد قرار گرفته و نتیجه را به مسئولان ارائه می‌دهیم.

انتهای پیام/۱۷۰


http://qomefarda.ir/46528
اخبار مرتبط

نظرات شما