جانشین فرمانده سپاه قم مطرح کرد:

تشییع ۷ شهید گمنام در قم

جانشین فرمانده سپاه امام علی بن ابی‌طالب (ع) با اشاره به اینکه تا به امروز ۲۵۰ مدرسه توفیق مهمان شهدا را کسب کرده‌اند، گفت: هفت شهید گمنام هم‌زمان با سالروز شهادت حضرت زهرا (س) در قم تشییع و تدفین خواهند شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» سردار مهدی‌کبیری‌پور ظهر امروز در نشست خبری تشریح مراسمات تدفین شهدای گمنام در استان قم با اشاره به اینکه امسال هم مانند سال گذشته مهمان شهدای گمنام هستیم، اظهار داشت: با پیگیری‌های انجام شده امسال هشت شهید گمنام سهم قم شد تا توفیق مهمانی داشته باشیم.
وی ادامه داد: در همین راستا کمیته تکریم شهدای گمنام تشکیل شد که نتیجه آن برنامه‌ریزی برای استقبال از شهدا و حضور شهدا در اماکن مذهبی، دانشگاه‌ها، مدارس و غیره بود.
جانشین فرمانده سپاه امام علی بن ابی‌طالب (ع) با اشاره به اینکه ۲۵۰ مدرسه توفیق مهمانی شهدا را داشته‌اند، عنوان کرد: مراسم استقبال از هشت شهید گمنام در بعدازظهر روز پنج‌شنبه ۱۶ آذرماه در قم برگزار شد و این استقبال از گلزار شهدای بهشت معصومه آغاز شد و طبق اعلام و برنامه مشخص تا معراج الشهدا باغ‌موزه ادامه داشت.
وی خاطرنشان کرد: مراسم تشییع شهدای گمنام ۲۶ آذر روز شهادت حضرت فاطمه الزهرا ساعت ۸ صبح از حرم حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله‌علیها آغاز و تا میدان جانبازان ادامه دارد و پس از پایان مراسم تشییع، شهدا به مکان‌های موردنظر برای تدفین اعزام خواهند شد.
سردار کبیری پور خاطرنشان کرد: بعدازاین مراسم، مراسم تشییع منطقه‌ای در ساعت مشخص شده آغاز خواهد شد. از هشت شهید حاضر در قم هفت شهید تشییع خواهند شد و یک شهید به دلیل عدم اتمام تست‌های دی‌ان‌ای در آینده تشییع خواهد شد.
وی اضافه کرد: از این تعداد سه شهید مهمان منطقه نیروگاه خواهند بود که در بوستان شهریار، گل‌ها و حافظ تشییع می‌شوند. همچنین یک شهید در بوستان لاله منطقه آزادگان، یک شهید در دانشگاه فنی و حرفه‌ای پردیسان؛ یک شهید در شهرک شکوهیه و یک شهید در بوستان شهدای آذر تشییع و تدفین خواهند شد.
جانشین فرمانده سپاه امام علی بن ابی‌طالب (ع) گفت: پنج شهید از هشت شهید در روز تشییع به خاک سپرده خواهند شد که برنامه به این صورت هست. دو شهید در روز تشییع ساعت ۱۰:۳۰ در بوستان حافظ (تشییع از میدان توحید تا میدان حافظ) و بوستان گل‌ها (تشییع از امامزاده سید معصومه تا بوستان گل‌ها) منطقه نیروگاه؛ دو شهید دیگر ساعت ۱۴ در بوستان شهریار (تشییع از امامزاده ابراهیم تا بوستان) و بوستان لاله (تشییع از کنار یادمان شهدای گمنام شهرک امام حسن (ع) تا بوستان) و همچنین یک شهید هم در دانشگاه فنی حرفه‌ای پردیسان روز شهادت حضرت زهرا ساعت ۱۳ از مسجد خاتم الانبیاء به سمت دانشگاه تشییع خواهد شد.
وی عنوان کرد: روز ۲۸ آذرماه هم ساعت ۱۰ صبح شهید دیگری در شهرک شکوهیه تشییع خواهد شد و شهید بعدی هم اول دی‌ماه ساعت ۱۵ از امامزاده موسی مبرقع به سمت بوستان شهدای آذر تشییع و به خاک سپرده خواهد شد.
سردار کبری پور تأکید کرد: این هشت شهید در سال‌های دفاع مقدس در عملیات خیبر، بدر، والفجر ۸، کربلای ۵، عاشورای ۲ و شمال غرب برای وطن جان‌فشانی کردند و سن این شهدا ۱۶، ۱۷، ۱۹، ۲۱، ۲۳، ۲۵ و ۳۰ سال است.




انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/46549
اخبار مرتبط

نظرات شما