بامداد امروز؛

سوگواره تجسمی چادر خاکی در قم به کار خود پایان داد

دومین سوگواره تجسمی چادر خاکی با روایتگری اساتید حوزه علمیه قم دررابطه‌با مصائب و شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) به کار خود پایان داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» به نقل از خبرگزاری ایرنا، حجت‌الاسلام احمد قادری گفت: این سوگواره از ۲۲ آذرماه آغاز و تا بامداد امروز در بوستان بنفشه‌ قم به مناسبت ایام فاطمیه به همت گروه جهادی شهید محمدرضا شفیعی ادامه داشت.
مدیرگروه جهادی شهید محمدرضا شفیعی و دبیر دومین سوگواره تجسمی چادرِ خاکی افزود: امسال نیز این توفیق را داشتیم تا برای عاشورایی برگزار نمودن فاطمیه که درخواست مقام معظم رهبری است، قدم کوچکی برداریم.
وی با اشاره به بخش‌های مختلف این سوگواره‌ تجسّمی، افزود: بخش اول نمایشگاه، به جریان ولادت حضرت زهرا (س) ‌پرداخت و در بخش دوم و سوم، ماجرای غدیر خم و بستر شهادت نبی مکرّم اسلام، به تصویر و روایت کشیده شد.
قادری، سقیفه، بیت الزهرا، مغتسل و تشییع شبانه را دیگر بخش‌هایِ سوگواره تجسّمی چادرِ خاکی عنوان کرد و افزود: در بخش پایانی، نمایی از قبرستان بقیع آماده شده بود که از مظلومیت و غُربت آنجا حکایت می‌کرد.
مدیرگروه جهادی شهید شفیعی همچنین به معرفی بخش نمایش سایه پرداخت و گفت: در این غرفه، مصائب حضرت زهرای مرضیه با زبان نمایش، برای میهمانان، به تصویر کشیده می‌شد.
وی بخش کودکان و چایخانه را از دیگر قسمت‌های این مجموعه‌ مردمی یادکرد و اظهار داشت: در این ایام و در غرفه‌ کودکان، از حضور دانشجویان دانشگاه فرهنگی و در بخش چایخانه از خدمت‌رسانی جوانان، نوجوانان، طلاب و همسایگان محل، استفاده شد.



انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/46681
اخبار مرتبط

نظرات شما