قائم‌مقام کمیته امداد امام خمینی (ره):

کمیته امداد همواره راهبردهای اساسی را جهت تقویت نهادهای مردمی دنبال می‌کند

قائم‌مقام کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه مؤسسات و تشکل‌های مردمی واسطه امر خیر با نیازمندان هستند، گفت: کمیته امداد همواره راهبردهای اساسی را جهت تقویت نهادهای مردمی دنبال می‌کند، چرا که این امر را یک تکلیف و وظیفه اصلی می‌داند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا»   جعفر صباغیان در آیین تجلیل از تشکل‌های مردمی و مؤسسات خیریه استان قم با بیان این یکی از رسالت‌های حضرت امام (ره) در تشکیل نظام جمهوری اسلامی، رسیدگی به محرومین و مستضعفین بود، اظهار داشت: کمیته امداد از اولین نهادهای تشکیل شده در انقلاب بود که هدف اصلی و اساسی آن رسیدگی به امور محرومین و توانمندسازی مددجویان را بر عهده دارد.

 وی با اشاره به اهمیت مشارکت مردمی در امور خیریه، تصریح کرد: پس از تشکیل کمیته امداد هر چه پیش رفتیم در جای مختلف اعتماد و مشارکت‌های مردمی کمک شایانی به مأموریت‌های کمیته امداد کرده است.

 صباغیان با اشاره به نقش مردم در انقلاب ادامه داد: در حوزه‌های مختلف هر جا که مردم نقش داشتند پیروزی‌های بزرگی کسب شده است، چه در تشکیل جمهوری اسلامی و چه در دوران دفاع مقدس و بعد آن که نقش مردم در پیشرفت نظام جمهوری اسلامی بی‌بدیل بود.

 وی ادامه داد: در امر خیر و احسان هم مقام معظم رهبری و هم هیئت‌های اجرایی در کمیته امداد به این که بخش اعظم امور از طریق تشکل‌های مردمی و خیرخواهانه مدیریت شود، اعتقاد دارند و ما هم تمام توان و داشته‌های خود را در اختیار مؤسسات قرار می‌دهیم تا بهترین خدمت را به مددجویان ارائه کنیم.

 قائم‌مقام کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه مؤسسات و تشکل‌های مردمی واسطه امر خیر با نیازمندان هستند، خاطرنشان کرد: کمیته امداد همواره راهبردهای اساسی را جهت تقویت نهادهای مردمی دنبال می‌کند، چرا که این امر را یک تکلیف و وظیفه اصلی می‌داند و ما دولت هم از این تشکل‌ها و مؤسسات کمال قدردانی را دارد.

 وی افزود: ما در حوزه‌های مادی دغدغه‌های فراوانی داریم و به دنبال تأمین مسکن، سرپناه و رفع مشکلات درمانی و بهداشتی هستیم، اما غافل نباشید که هم‌اکنون مهم‌ترین رکن رسیدگی به فقر معنوی است.

 صباغیان با بیان اینکه تأکید مقام معظم رهبری رفع نیازهای مادی و معنوی است، عنوان کرد: نیاز مالی شاید از طرق مختلف تأمین شود، اما اگر به امور معنوی و ذهنی افراد توجه نشود، می‌تواند فرد دچار آسیب‌های اجتماعی متعدد می‌شود و در کل می‌توان گفت توجه به امور معنوی می‌تواند خوراک جسمی افراد را هم تأمین کند.

مقام کمیته امداد امام خمینی (ره) ضمن بیان اینکه امیدواریم خدماتی که در کمیته امداد ارائه می‌دهیم منجر به توانمندسازی افراد شود، گفت: اگر امر محقق شود کمیته امداد می‌تواند این چرخه را ادامه داده و افراد بیشتر را که دچار مشکلات هستند تحت پوشش قرار دهد.

 وی گفت: از همه عزیزانی که در امر خیر و احسان در جمهوری اسلامی به کمیته امداد کمک می‌کنند و بخشی از وظایف نهادهای حکومتی را بر دوش گرفتند کمال تقدیر و تشکر را داریم.



انتهای پیام/


منبع:ایرنا
http://qomefarda.ir/46813
اخبار مرتبط

نظرات شما