نشان ملی مادری در حرم حضرت معصومه (س) رونمایی و اعطا شد

  نشان ملی مادری در حرم مطهر حضرت معصومه (س) رونمایی شد و توسط آیت‌الله سعیدی تولیت حرم مطهر بانوی کرامت به سیمین روحی مدیر مؤسسه نفس که در زمینه جلوگیری از سقط‌جنین فعالیت دارد، اهدا شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» آیین رونمایی و اعطای اولین نشان ملی مادری با حضور آیت‌الله سید محمد سعیدی امام‌جمعه قم و به همت بنیاد ۱۵ خرداد پیش از ظهر امروز در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد.

آیت‌الله سعیدی در این مراسم با بیان اینکه سقط‌جنین به معنی کشتن یک انسان است و باید مردم از عواقب آن آگاه شوند، گفت: یکی از مصادیق خیر کثیر همین بحث فرزندآوری و جمعیت است که اهمیتش از بسیاری از کارهای خیر دیگر بیشتر است.

وی افزود: تحقیر و بی‌حرمتی که به‌خاطر اندیشه‌های بسیار سخیف و منطقه نسبت به دختران در عصر جاهلیت می‌شد امروز هم در جاهلیت مدرن نسبت به دختران و پسران می‌شود و قبل از ولادت آنها را سقط می‌کنند و به قتل می‌رسانند که برای جامعه اسلامی ننگ بزرگی است.


در ابتدای این مراسم سید مصطفی سید هاشمی معاون ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و رئیس هیئت‌مدیره بنیاد ۱۵ خرداد با بیان اینکه اساسنامه بنیاد ۱۵ خرداد بعد از تغییر مدیریت آن مورد بازبینی قرار گرفت و باتوجه‌به نیازهای روز تغییراتی در آن ایجاد شد گفت: تغییرات در دو محور اساسی سلامت و جمعیت صورت گرفت که هر دو موضوع موردنیاز جامعه و مورد تأکید مقام معظم رهبری است.
 

در ادامه حمیدرضا علیان‌زادگان مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد با بیان اینکه ما در حوزه جمعیت کارویژه‌های مختلفی را تعریف کردیم و نقطه کانونی اجرای فعالیت‌های جمعیتی بنیاد ۱۵ خرداد در شهر مقدس قم است؛ امروز اولین مرکز +۵ را در شهر قم اجرا خواهیم کرد که در آن کالا و خدمات حوزه مادر و کودک با تخفیف ویژه برای خانواده‌های دارای سه فرزند و بیشتر ارائه خواهد شد.

 وی ادامه داد: شبکه فروشگاهی بنیاد ۱۵ خرداد که در گذشته مأموریت تأمین مایحتاج مردم را بر عهده داشت امروزه که وارد بحران جمعیتی می‌شویم مأموریت تأمین کالا و خدمات حوزه مادر و کودک برای خانواده‌های پر جمعیت را عهده‌دار می‌شود.

مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد گفت: ما در مجموعه بنیاد ۱۵ خرداد و ستاد اجرایی فرمان امام طرح اعطای نشان ملی مادری را نیز تعریف کردیم و امروز اولین نشان ملی مادری به خانم سیمین روحی که مدیر مجموعه نفس (نجات فرزندان سقط) در استان خراسان رضوی و شهر نیشابور هستند اعطا می‌شود.

 وی افزود: مجموعه نفس در دو ساله اخیر بیش از ۳۵۰ نفر را به‌صورت مستقیم از سقط فرزند خود منصرف کرده و علاوه بر آن آموزش‌های لازم برای جلوگیری از سقط‌جنین را به‌صورت عمومی در سطح کشور انجام می‌دهد.

علیان‌زادگان با بیان اینکه فضای کار در حوزه جمعیت ناهموار است، گفت: این موضوع و مشکل در سطح جامعه به‌خوبی فهم نشده و به دنبال آن هم توسط مردم و هم مسئولان این مشکل جدی گرفته نشده است و ما امیدواریم بتوانیم گامی در این مسیر برداریم و خدمتی ارائه کنیم.
 

 در ادامه سیمین روحی مدیر مؤسسه نفس (نجات فرزندان سقط) با اشاره به آمار بالای سقط‌جنین در کشور و فروش قرص‌های سقط در بقالی‌های برخی شهرها گفت: متأسفانه برخی از افراد اقدام به سقط فرزند خود می‌کنند که نشان‌دهنده عدم آگاهی کافی مردم نسبت به این عمل و عواقب دنیایی و آخرتی آن است.

وی با بیان اینکه بسیاری از خانواده‌ها وقتی حرام بودم سقط‌جنین را می‌فهمند و از ماهیت این عمل آگاه می‌شوند از این کار پا پس می‌کشند، افزود: فرهنگ‌سازی و آگاهی‌بخشی نسبت به سقط‌جنین در کشور باید به‌صورت جدی دنبال شود و روحانیت کمک زیادی می‌تواند در این زمینه انجام دهد.

 مدیر مؤسسه نفس تأکید کرد: بسیاری از خانواده‌ها اول مسائل اقتصادی را برای سقط مطرح می‌کنند؛ ولی با چند سؤال پی می‌بریم که علت اصلی سقط‌جنین ریشه فرهنگی دارد و از نوع نگاه مردم و بازخورد فرزند زیاد داشتن در جامعه می‌ترسند؛ بنابراین ما با ارائه مشاوره به خانواده‌ها سعی می‌کنیم بهانه سقط را از آنها بگیریم که در بسیاری از موارد مؤثر است.


انتهای پیام/


منبع:پایگاه اطلاع رسانی حرم مطهر حضرت معصومه
http://qomefarda.ir/46916
اخبار مرتبط

نظرات شما