در آستانه میلاد حضرت زهرا (س) انجام شد؛

تکریم همسرانِ دبیران مرکز آموزشی شهید سلیمانی در قم

در آستانه میلاد حضرت زهرا (س) مراسم تکریم همسرانِ دبیران مرکز آموزشی شهید سلیمانی در قم با حجت‌الاسلام والمسلمین محسن ربانی نماینده سابق مقام معظم رهبری در آمریکای لاتین برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» حجت‌الاسلام والمسلمین محسن ربانی نماینده سابق مقام معظم رهبری در آمریکای لاتین در همایش تکریم کادر، مربیان، معلمین و همسرانِ دبیرانِ دو مدرسه‌ "دختران حاج قاسم" و "سردار شهید سلیمانی" که به مناسبت ایام میلاد حضرت زهرا سلام الله علیها و بزرگداشت سردار سلیمانی در سینما آوینه قم برگزار شده بود، ضمن تبریک سالروز میلاد دخت نبوت، همسر ولایت و مادر امامت، همگان را به الگو قرار دادن شخصیتی برجسته چون حضرت زهرای مرضیه علیهاالسلام توصیه نمود و خطاب به معلمین و کادر آموزشی گفت: معنویت سرمایه‌ی اصلی یک معلّم است؛ لذا لازم است سعی کند در ابتدا خودش دستورات خدا را در ابعاد گوناگون زندگی‌اش پیاده کند و سپس برای دانش‌آموزانش، الگو باشد.

وی با اشاره به دعای شریف: "اللَّهُمَّ عَرِّفْنِی نَفْسَکَ فَإِنَّکَ إِنْ لَمْ تُعَرِّفْنِی نَفْسَکَ لَمْ أَعْرِفْ رَسُولَکَ‏ ..."، اولین قدم معرفت را تسلّط بر نفس برشمرد و افزود: تسلّط بر اعضا یعنی دست من، بدون اجازه من حرکت نمی‌کند، همچنین چشم و زبان و گوش من، بدون اختیارم، عمل نکند.

وی همچنین به مذمّت برخی صفات رزیله‌ی اخلاقی و تاثیر مستقیم آن در زندگی انسان پرداخت و افزود: انسانی که بد زبانی می‌کند، یا بد اخلاقی می‌کند، در حقیقت، نمازش اتّصال ندارد و هیچ چیزی از نمازِ کامل، نصیبش نمی‌شود؛ زیرا قرآن می‌فرماید: "أَقِمِ الصَّلاةَ إِنَّ الصَّلاةَ تَنْهی‌ عَنِ الْفَحْشاءِ وَ الْمُنْکَرِ"، قرار است که نمازهایمان، ما را از فحشا و بدی دور کند، اگر نکرد، پس معلوم است که ایراد از نماز ماست.

نماینده سابق مقام معظم رهبری در آمریکای لاتین با اشاره به ضرورت پاک بودن از گناه و آلودگی برای یک معلم، اظهار داشت: نمی‌شود هم معلّم باشیم، هم گنهکار. نمی‌شود هم در کسوت معلّمی بود هم به فکر تربیت شاگرد؛ اما از فکر تربیت نفس خود، غافل بود!.

رایزن سابق جمهوری اسلامی ایران در آرژانتین با تاکید بر اینکه باید زمینه‌ی هدایت را در جامعه فراهم کنیم، گفت: یکی از زمینه‌های هدایت این است که برای خدا کار کنید، برای خدا قدم بردارید، برای خدا قلم بزنید و برای خدا حرف بزنید تا خداوند، درهای حکمت را به سوی شما باز نماید.

وی خطاب به معلمین و مربیان مدارس ابتدایی و متوسطه اول "دختران حاج قاسم" و "سردار شهید سلیمانی" گفت: شما که بحمدالله معلّم الخیر هستید و در این مدارس تدریس می‌کنید، باید حواس‌تان جمع باشد که زیبایی‌های معنوی را برای دانش‌آموزان برجسته نمائید.

حجت الاسلام والمسلمین ربانی در پایان، با اشاره به حدیث شریف "إِنَّ اللَّهَ تَعَالَی أَعْطَی عَشَرَهًْ أَشْیَاءَ لِعَشَرَهًْ مِنَ النِّسَاءِ ....." که امام صادق علیه‌السلام از حضرت فاطمه زهرا علیهاالسلام نقل نموده‌اند، به شرح و توضیحِ ۱۰ خصلت و ویژگی که خدای متعال به ۱۰ بانو عطا فرموده، پرداخت.

همچنین در این همایش، حجت الاسلام محمد حسین احسانی، مدیر دبیرستان پسرانه "سردار شهید سلیمانی" (دوره اول)، در سخنان کوتاهی، ضمن خیر مقدم به مدیران، دبیران، معلمان، مربیان، کار اجرایی و خانواده‌های آنها، میلاد باسعادت دردانه‌ی هستی، حضرت زهرای مرضیه علیهاالسلام را تبریک گفت و به تبیین ضرورت ورود طلاب حوزه‌های علمیه  به فعالیت‌های آموزشی - تربیتی پرداخت.

در پایان این همایش که همزمان با هفته زن و ایام میلاد حضرت زهرا سلام الله علیها برگزار شد، از مدیر محترم دبستان "دختران حاج قاسم" سرکار خانم منصف و نیز سایر مربیان و کادر آموزشی، سرکاران خانم: فعلی، مزروعی، عرب‌صالحی، پورسالاری، احمدپور، خانم بندعلی، محسن زاده، حقانی، رسول، حسینی، اسلامی، فائضی، زارع، نادری، باقری و بابایی، تقدیر شد.

همچنین در این برنامه، همسران دبیرانِ دبیرستان پسرانه دوره اول شهید سلیمانی، سرکاران خانم: فلاحیان، رحیمی، سمیعی‌فرد، عسکری، ربانی، صدوقی، براتی، سَبُک مَلَک، بهرامی، مقیسه، ربانی، الله رضایی، فارابی، روزبه، بازرگانی، رجبیان، امینی، آرَفت، اسعدی، میرفندرسکی، رضایی و چاغری، مورد تقدیر قرار گرفتند.




انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/46921
اخبار مرتبط

نظرات شما