عضو شورای اسلامی شهر قم:

مردم قم مانند ۱۹ دی همچنان تأثیرگذار هستند

عضو شورای اسلامی شهر قم‌ با بیان اینکه تأثیرگذاری مردم قم تنها در ۱۹ دی ۵۶ خلاصه نمی‌شود، گفت: مردم قم همچنان در مسائل سیاسی، اجتماعی و فرهنگی تأثیرگذار هستند و مدیران شهری و کشوری باید بدانند خدمت به قم خدمت به کل کشور و افتخار است.

حسین صابری ضمن گرامیداشت یاد شهدای ۱۹ دی سال ۵۷ قم در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» اظهار داشت:  در طول تاریخ مردم قم نشان دادند که از درجه فهم و بصیرت بالایی برخوردار هستند از جمله در ۱۹ دی سال ۵۶ که قیام مردم قم در تاریخ ماندگار شد این قیام باعث هم‌بستگی بیشتر بین شهرهای مختلف کشور علیه رژیم طاغوت بود.

عضو شورای اسلامی شهر قم تصریح کرد: برگزاری چهلم‌های پی‌درپی که اولین آن چهلم شهدای مردم قم در تبریز بود باعث شد پیروزی انقلاب اسلامی ایران به دست مردم زودتر رقم بخورد و در سال ۵۷ شاهد پیروزی بودیم که مردم قم در ۱۹ دی آن را سرعت بخشیدند.

 وی گفت: درحالی‌که به‌خاطر خفقان موجود مردم قم نمی‌توانستند برای شهدای خود چهلم بگیرند مردم تبریز چهلم شهدای مردم قم را برگزار کردند که مردم تبریز هم به دست رژیم طاغوت به خاک و خون کشیده شد و جانی دوباره به مبارزات انقلابی داد.

عضو شورای اسلامی شهر قم افزود: ۱۹ دیروز قیام مردم قم و ۲۹ بهمن روز قیام مردم تبریز پیوند ناگسستنی بین این دو شهر را رقم زد که بعد از آن نیز چهلم شهدای مردم تبریز در شهر یزد و پی‌درپی در شهرهای دیگر برگزار شد.

 صابری خاطرنشان کرد: تأثیرگذاری مردم قم تنها در ۱۹ دی سال ۵۶ و ۲۲ بهمن سال ۵۷ خلاصه نمی‌شود، بلکه در طول تاریخ انقلاب اسلامی ایران مردم قم همیشه تأثیرگذار بودند و در مواقعی که اسلام و انقلاب نیاز پشتیبانی داشت مردم قم در صف اول حضور داشته‌اند و تبدیل به الگویی برای همه کشور شدند.

 وی تأکید کرد: به‌ همین دلیل است که دشمن برنامه‌های زیادی ازجمله هجمه‌های فرهنگی نسبت به شهر قم را برنامه‌ریزی کرده؛ زیرا اگر قم از نظر فرهنگی، سیاسی و اجتماعی دچار انحراف شود این انحراف به دیگر شهرها نیز سرایت می‌کند شهر قم دژ مستحکم انقلاب اسلامی است.

 عضو شورای اسلامی شهر قم عنوان داشت: خدمت به مردم قم و شهر قم بدون شک خدمت به همه مردم ایران و خدمت به انقلاب اسلامی است مسئولین و مدیران شهری قم و مدیران کشوری باید خدمت به این شهر را برای خود افتخار بدانند و نسبت به آن کوتاهی نکنند.

 وی بیان داشت: نکته بسیار مهم این است که تاریخ‌نگاری تأثیر مردم قم در پیروزی انقلاب اسلامی، ۸ سال دفاع مقدس، جبهه‌های مقاومت و دیگر جبهه‌ها و سنگرها باید ثبت شود شاهد هستیم که بسیاری از تأثیرگذاری‌ها آن‌طور که بایدوشاید ثبت نشده و حتی بسیاری از مردم قم نیز از آن آگاه نیستند خیابان‌ها و کوچه‌های شهر قم هرکدام خاطرات خاص و ویژه‌ای در دل خود جای‌داده‌اند که باید بیان شود.

انتهای پیام/۱۷۰


http://qomefarda.ir/47012
اخبار مرتبط

نظرات شما