معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی قم:

استحصال ژل رویال در قم ۳۸۰ درصد رشد کرد

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی قم با اشاره به روند روبه‌رشد استحصال ژل رویال طی سال‌های گذشته در این استان گفت: در همین رابطه استحصال ژل رویال در قم امسال نسبت به پنج سال گذشته (سال ۹۷)‌ بیش از ۳۸۰ درصد رشد کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا»   منصور دیان اردستانی  بیان داشت: در سال‌های اخیر استان قم از نظر میزان تولید و استحصال ژل رویال نسبت به تعداد کل کندو، جایگاه برتر کشوری را به خود اختصاص داده به‌طوری‌که در سال جاری به میزان ۴۳۰ کیلوگرم ژل رویال توسط زنبورداران استان استحصال گردید.

 وی با اشاره به اهمیت استحصال ژل رویال در مباحث اقتصادی، افزود: این کار علاوه بر افزایش درآمد در صنعت زنبورداری استان، اشتغال‌زایی خوبی نیز در پی دارد، به‌نحوی‌که استحصال هر کیلوگرم ژل رویال برای ۲ نفر اشتغال ایجاد می‌کند.

 وی ادامه داد: نظر به اهمیت ژل رویال از نظر تغذیه‌ای و اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی قم امسال با همکاری بخش خصوصی و تشکل استانی، نخستین همایش ملی ژل رویال ایرانی را با حضور اساتید برجسته کشوری و شرکت بیش از ۵۰۰ نفر از تولیدکنندگان پیشرو این ماده ارزشمند ترتیب داد که در آن روش‌های نوین استحصال ژل رویال و راهکارهای ورود موفق به بازارهای جهانی این محصول موردبحث و بررسی قرار گرفت.

 اردستانی توضیح داد: ژل رویال که به نام‌های ژل سلطنتی یا ژل ملکه زنبورعسل در میان مردم شناخته می‌شود، یک ماده شیری رنگ است که صرفاً غذای اختصاصی ملکه زنبورها است. ژل رویال یک ماده بسیار پرانرژی و مقوی و از نظر طب سنتی از مواد گرم بوده که دارای خواص درمانی و فواید زیادی است.

 وی افزود: از این ماده ارزشمند برای برطرف‌کردن بسیاری از بیماری‌ها در طب ایرانی سنتی استفاده می‌شود، بر اساس تحقیقات صورت‌گرفته استفاده از ژل رویال در انسان توانایی جسمی را تقویت می‌کند، این ماده در تقویت سیستم ایمنی، بهبود بیماری دیابت، پیشگیری از پوکی‌استخوان، تسریع در بهبود و درمان زخم و بسیاری موارد دیگر کاربرد دارد.



انتهای پیام/


منبع:ایرنا
http://qomefarda.ir/47075
اخبار مرتبط

نظرات شما