عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

والدین در مسئله حجاب نقش مؤثری دارند

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره اینکه مسئولین در خصوص فضای مجازی فعالانه احساس مسئولیت کنند، گفت: امروز در مسئله عفاف و حجاب، والدین نقش مؤثر و مستقیمی دارند.

آیت‌الله محسن فقیهی در گفتگو با خبرنگار «قم فردا» با اشاره به موضوع حجاب در جامعه، اظهار داشت: یکی از نتایج حفظ حجاب مسئله کرامت انسانی است.
وی ادامه داد: امروز اگر در جامعه کرامت انسانی به دلیل بی‌حجابی از بین برود قطعاً بر روی نهاد خانواده تأثیر خواهد گذاشت به همین دلیل حفظ کرامت جوامع انسانی  در حفظ و رعایت فرهنگ عفاف و حجاب است.
این استاد برجسته حوزه با اشاره به اینکه باید سبک زندگی عفیفانه حضرت زهرا (س) و حضرت زینب (س) الگو شود، گفت: امروز خانواده‌ها می‌توانند در مسئله حجاب به سبک زندگی عفیفانه اهل‌بیت (ع)  توجه و آنها را الگوی خود قرار دهند.
وی اضافه کرد: امروز در مسئله عفاف و حجاب، والدین نقش مؤثر و مستقیمی دارند که می‌توانند در خانواده به آن توجه ویژه شود.
آیت‌الله فقیهی با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین مسائل جامعه امروز کم‌رنگ‌شدن حجاب اسلامی است، تاکیدکرد: اگر بخواهیم در زمینه عفاف و حجاب کار مؤثری در جامعه انجام دهیم نیازمند این هستیم بسترهای لازم را هم در فضای حقیقی و هم در فضای مجازی آماده کنیم.
وی عنوان کرد: حضور آگاهانه و فعالانه در فضای مجازی یکی از مطالبه رهبر معظم انقلاب و اقتضای عقل است به همین دلیل باید مسئولین در خصوص فضای مجازی فعالانه احساس مسئولیت کنند.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه با اشاره به اینکه ما باید همگام با علم پیش برویم و از مسیر علم به بهترین وضع استفاده کنیم، افزود: برای کنترل و تولید خوراک این فضا باید همه دستگاه‌ها و نهادها با همکاری مردم در این فضا حضور داشته باشند.




انتهای پیام/160


http://qomefarda.ir/47155
اخبار مرتبط

نظرات شما