آیت‌الله آملی لاریجانی:

تبلیغ دین مهم‌ترین مأموریت امروز روحانیت است

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، کار امروز طلاب را بالاترین جهاد در راه خدا دانست و گفت: تبلیغ دین در تمامی ساحت‌ها مهم‌ترین مأموریت امروز روحانیت است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا»   آیت‌الله صادق آملی لاریجانی در جمع طلاب مدرسه علمیه جهانگیرخان قم، طلاب را به نظم در کارها به‌ویژه تحصیل علم توصیه کرد و افزود: علم و تقوا دو بال مهم در حوزه هستند. البته تقوا از علم بالاتر است و علم بدون تقوای الهی پوچ است.

 وی گفت: شما اکنون در بهترین سال‌های عمر خود هستید. از این دقایق و ساعات و روزهای جوانی خود به بهترین نحو استفاده کنید. نماز شب و توجه به سحر و شب‌زنده‌داری از مهم‌ترین توصیه‌های بنده به شما عزیزان است.

 وی بیان کرد: ساعات سحر و نماز شب کلید به‌دست‌آوردن موفقیت‌ها و توفیقات علمی و معنوی است. از مهم‌ترین توصیه‌های علما و اساتید حوزه همین است.

 آیت‌الله آملی لاریجانی خطاب به طلاب ادامه داد: برای عبادت وقت بگذارید. برای نماز اول وقت و نماز شب و مناجات باخدا وقت کافی را بگذارید. باخدا دوست شوید و با مناجات و ذکر با او حرف بزنید.

 وی گفت: وظایف امروز روحانیت بسیار مهم‌تر از وظایف دیگران است. ترویج اسلام حقیقی و معارف اهل‌بیت (ع) و تبلیغ دین در تمامی ساحات از وظایف شما عزیزان است.

 رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین با تبریک و تهنیت حلول ماه عظیم‌الشأن رجب و اعیاد شریفه این ماه بزرگ اظهار کرد: از خداوند متعال توفیق اقتراب به ساحت عظیم ربوبی با بهره‌مندی از دعاهای پر فیض و زمان‌های خاص این ماه را مسئلت می‌کنیم.

 آیت‌الله آملی لاریجانی افزود: بزرگان اهل معنی برای ماه رجب شأن بسیاری قائل هستند و توصیه‌های اکید دارند که از اوقات خاص و مضامین دعاهای این ماه شریف برای تکمیل نفوس و زدودن غبارها که بر قلوب حاکم شده، بهره‌مند شویم.

 وی گفت: در کتب ادعیه در فضیلت ماه رجب نکات بسیاری آمده است و بخصوص در کتب اهل معنا از جمله مراقبات مرحوم میرزا جواد آقای ملکی تبریزی نکات بسیار آموزنده‌ای برای اعمال این ماه وجود دارد و توصیه می‌کنم به همه طلاب و اساتید عزیز که از این ایام برای اقتراب به ساحت حق‌تعالی و بهره‌مندی از فیوضات آن تلاش کنند.

 آیت‌الله آملی لاریجانی با بیان اینکه در دعاهای این ماه عظیم مضامینی است که بعید است در دعای ماه‌های دیگر به این شکل آمده باشد، گفت: واقعاً مضامین عجیبی در دعاهای این ماه وجود دارد.

 وی با ذکر روایتی از حضرت رسول (ص) گفت: هر شب ماه رجب از اول شب تا سحر، ملکی است به نام داعی که دائماً دعوت می‌کند بندگان را به ذکر دعا و تسبیح و استغفار و در ضمن آن آمده است که حق‌تعالی می‌فرمایند: در این ماه هر کس دعا کند استجابت می‌کنم. ان‌شاءالله حق‌تعالی به همه ما توفیق خواندن این دعاها و هم در تحصیل حال برای استفاده از دعاها و برکات این ماه را بدهد.



انتهای پیام/


منبع:حوزه
http://qomefarda.ir/47251
اخبار مرتبط

نظرات شما