تولیت حرم حضرت معصومه (س):

پروژه مونوریل قم اگر برای مردم منفعت دارد، نباید معطل بماند

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) با اشاره به پروژه نیمه‌کاره مونوریل قم که از بیت‌المال هزینه شد و با تغییر دولت‌ها رها شده است، افزود: این طرح با هزینه نظام به اینجا رسیده و اگر می‌تواند در آینده به نفع مردم و مورداستفاده قرار بگیرد، نباید معطل بماند و بیت‌المال تلف شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا»به نقل از پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه (س)، آیت‌الله سید محمد سعیدی در دیدار حامد اصلانی رئیس دیوان محاسبات استان قم با اشاره به درنظرگرفتن رفاه مردم و تصمیم دولت در خصوص پروژه نیمه‌کاره مونوریل گفت: باید با توضیح به مردم دلیل خود را از ادامه‌دادن یا ادامه‌ندادن پروژه‌ها به مردم بگویید و مردم از این مطلع باشند تا همراهی کنند.

 وی در ادامه با اشاره به طرح‌هایی نظیر طرح مسکن ملی، ابراز کرد: اگر انتظار دارید مردم در انتخابات به طور گسترده شرکت کنند، باید توجه داشته باشید که مردم به عملکرد مسئولان نگاه می‌کنند.

 وی افزود: مردم وقتی ببینند که مسئولان کارهای ارزشمند انجام دادند مشارکت آنها هم بیشتر می‌شود و دیوان محاسبات در این قضیه نقش زیادی دارد.

وی تصریح کرد: مسئولان باید بدانند که حسابرسی از آنها به نفعشان است و قبل از این که مردم دررابطه‌با آنان قضاوت کنند چه‌بهتر که خود دولت، به‌حساب مسئولان رسیدگی کند.

 امام‌جمعه قم در ادامه با تبریک ماه رجب این ماه را فرصت مغتنمی برای بندگی خدا دانست و اظهار کرد: در روایات زیادی تأکید شده است که خودتان متصدی و متکفل حسابرسی خود باشید قبل از اینکه به‌حساب شما رسیدگی شود.

 سعیدی، محاسبه دستگاه‌های دولتی و نهادهایی که از بودجه بیت‌المال مصرف می‌کنند را کاری ارزشمند دانست و افزود: نهادی که این کار مهم و ارزشمند را به عهده دارد لازم است که خودش از سلامت کامل برخوردار باشد تا سایر دستگاه‌ها و نهادها نیز از شما الگو بگیرند.

 وی با بیان اینکه اگر قانونی وضع شود و خود دولت به آن عمل نکند مردم هم به آن عمل نخواهند کرد گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران بر خلاف رژیم پهلوی نمی‌خواهد مردم را عبد و مطیع خود کند بلکه می‌خواهد مردم مؤید او باشند و آزادانه طرف خیر را انتخاب کنند.

 وی بر حفظ بیت‌المال و سرمایه‌های نظام تأکید کرد و افزود: اگر مسئولی در دولت‌های قبل مشغول خدمت بوده، در حقیقت نظام به او اعتبار بخشیده و از سرمایه‌های نظام است و نباید به‌گونه‌ای باشد که با تغییر دولت همه این سرمایه‌ها کنار زده شوند؛ بلکه باید فقط آن افرادی که در روند کارها خلل ایجاد می‌کنند تغییر کنند.



انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/47252
اخبار مرتبط

نظرات شما