رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات قم:

زیرساخت‌های انتخابات الکترونیک در قم ایجاد شده است

رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات استان قم با اشاره به انتخاب قم به‌عنوان یکی از چهار حوزه انتخابیه تمام الکترونیک، گفت: زیرساخت‌های لازم برای برگزاری انتخابات الکترونیک در این استان ایجاد شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا»  میثم سلطانی  بیان داشت: ایجاد زیرساخت‌های لازم و آموزش‌های عمومی دو عامل اصلی در برگزاری تمام الکترونیک انتخابات است.

 وی خاطرنشان کرد: پوشش سراسری و پایدار ارتباطات سیار و تلفن ثابت ۲ زیرساخت مهم در برگزاری انتخابات الکترونیک است که هم اینک استان قم از این نظر در وضعیت اطمینان‌بخشی قرار دارد.

 وی ابراز داشت: در انتخابات امسال یک صندوق الکترونیکی نیز برای رأی‌گیری تمام مکانیزه در اختیار حوزه‌های رأی قرار می‌گیرد و به صورتی که مردم دیگر نیازی نیست تا نام داوطلبان را در کاغذ ثبت کنند.

 سلطانی عنوان کرد: طی چند ماه گذشته بازرسی‌های مستمری باهدف ارتقای ارتباطات پایدار و سراسری در شعب اخذ رأی و سایر زیرساخت‌های لازم مانند برق و غیره صورت‌گرفته است.

 وی با اشاره به نحوه فعالیت دستگاه‌های رأی‌گیری تمام الکترونیک، یادآور شد: کارکرد این دستگاه به صورتی است که‌رای دهندگان صرفاً با در دست یک مدرک شناسایی می‌توانند با واردکردن کد داوطلب و دریافت تعرفه اختصاصی، رأی خود را در صندوق آرا قرار دهند.

 سلطانی گفت: مکانیزم اجرایی این دستگاه‌های برخط به این گونه است که با واردکردن شماره ملی فرد، احراز هویت رأی‌دهندگان از نظر بازه سنی، در قید حیات بودن و رأی ندادن آن‌ها در شعب دیگر به‌صورت آنلاین اعلام می‌شود.

 رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات استان قم تصریح کرد: دقت و سرعت عمل بالا در حین رأی‌گیری و سرعت در شمارش آرا از مهم‌ترین کارکردهای برگزاری انتخابات الکترونیک است.

 گفتنی است طبق اعلام وزارت کشور، دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه‌های انتخابیه قم، رشت و خمام، آبادان و ملایر انتخابات به‌صورت الکترونیکی است.

 انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی هم‌زمان با انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفندماه امسال برگزار می‌شود.



انتهای پیام/


منبع:ایرنا
http://qomefarda.ir/47253
اخبار مرتبط

نظرات شما