معاون خدمات شهری و محیط‌زیست شهرداری قم خبر داد:

کاهش ۳۰ درصدی حوادث آتش‌سوزی در بافت مسکونی قم

معاون خدمات شهری و محیط‌زیست شهرداری قم با بیان اینکه در حوزه آتش‌نشانی و خدمات ایمنی در مجموعه شهرداری قم کارهای خوبی انجام شده است، عنوان کرد: در سال ۱۴۰۲، نسبت به سال ۱۴۰۱ شاهد کاهش ۳۰ درصدی حوادث آتش‌سوزی در بافت مسکونی بوده‌ایم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» مهدی اصفهانیان مقدم در نشست صمیمی شهردار با اصحاب رسانه استان قم که در سالن جلسات رضوان شهرداری قم برگزار شد، اظهار کرد: معاونت خدمات شهری با ۶ سازمان تابعه و مجموعه‌ای پیمانکاران یکی از بزرگ‌ترین معاونت‌های شهرداری است.

وی با اشاره به اینکه این معاونت به‌صورت مستقیم با مردم ارتباط دارد، مطرح کرد: عملکرد این معاونت در افزایش رضایت مردم و امیدآفرینی در جامعه مؤثر است.

معاون خدمات شهری و محیط‌زیست شهرداری قم با بیان اینکه در حوزه آتش‌نشانی و خدمات ایمنی در مجموعه شهرداری قم کارهای خوبی انجام شده است، عنوان کرد: در سال ۱۴۰۲، نسبت به سال ۱۴۰۱ شاهد کاهش ۳۰ درصدی حوادث آتش‌سوزی در بافت مسکونی بوده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه شهر قم در حال حاضر ۴۰۰ بوستان به وسعت ۲۸ میلیون مترمکعب دارد، خاطرنشان کرد: از نظر فضای سبز در میان کلان‌شهرهای کشور، شهر قم به رتبه سوم رسیده است.

اصفهانیان مقدم با بیان اینکه روزانه ۷۰۰ تن زباله در شهر قم تولید می‌شود، تصریح کرد: قم نخستین کلان‌شهر کشور در عرصه دفن مستقیم پسماند شهری است.

وی با اشاره به اینکه هزار و ۶۰۰ پاکبان و ۱۹۰ دستگاه ماشین‌آلات عملیات رفت‌وروب در شهر را دنبال می‌کنند، یادآور شد: این اقدامات موجب شده است تا قم یکی از پاکیزه‌ترین کلان‌شهرهای کشور باشد.

معاون خدمات شهری و محیط‌زیست شهرداری با بیان اینکه ساماندهی صنوف و مشاغل شهری انجام شده است، ابراز کرد: دو شهرک خودرویی و صنوف در سال‌های اخیر احداث شده است.

وی با اشاره به اینکه نورپردازی و ایجاد جلوه‌های نوری در معابر در دستور کار قرار دارد، بیان کرد: بزرگ‌ترین تونل نوری کشور در بلوار پیامبر اعظم (ص) به طول ۷ کیلومتر انجام شده است.

اصفهانیان مقدم با بیان اینکه پروژه‌های مختلفی باهدف سیما و منظر شهری در دستور کار قرار دارد، اظهار داشت: همچنین اجرای طرح‌هایی باهدف بهبود سیما و منظر شهری مدنظر قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های متعددی برای رفاه شهروندان در نظر گرفته شده است، مطرح کرد: امیدواریم بتوانیم با این اقدامات انجام شده خادمین خوبی برای زائرین و مجاورین حرم مطهر حضرت معصومه (س) باشیم.

* توجه ویژه به اربعین، غدیر و نیمه شعبان در قم

حجت‌الاسلام سید احمد طباطبایی‌نژاد سرپرست سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری قم نیز در این نشست در سخنانی اظهار کرد: هدف‌گذاری ما حرکت به سمت جهان شهر دینی بوده است.

وی با اشاره به اینکه پروژه‌هایی به‌منظور محله مسجد محور طراحی شده است، مطرح کرد: پروژه محراب شهر و پروژه کمک به مراکز فرهنگی ازجمله طرح‌های اثرگذار در این راستا هستند.

مدیرعامل سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری قم با بیان اینکه دیگر موضوعات شهری موردتوجه شهرداری است، عنوان کرد: محدوده مرکزی شهر قم موردتوجه ویژه است و طرح حریم حرم در این محدوده مطرح شده است.

وی با بیان اینکه موضوع اربعین، غدیر و نیمه شعبان با جدیت بیش‌تری در استان دنبال می‌شود گفت: در این مناسبت‌ها بخش فرهنگی را فعال‌تر کردیم.

وی با اشاره به اینکه در حوزه فرهنگی همکاری با قرارگاه ۱۹ دی افزایش‌یافته است، یادآور شد: افزایش این همکاری‌ها منجر به اجرای طرح شهربانو شده است.

سرپرست سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری قم با بیان اینکه ظرفیت‌های مختلف فرهنگی در شهر را جذب و فعال کرده‌ایم، ابراز کرد: موضوع ایثار و شهادت طی دو سال گذشته به‌صورت ویژه دیده شده است.

وی با اشاره به اینکه ورزش همگانی موردنظر ویژه شهرداری است، بیان کرد: ورزش پیش‌کسوتان و ورزش پایه به‌عنوان ورزش همگانی موردتوجه قرار گرفته است.

طباطبایی با بیان اینکه در عرصه شعر و تئاتر نیز ورود جدی داشته‌ایم، اظهار کرد: موضوع گردشگری نیز یک موضوع مهم است که با تورهای مختلف به دنبال تقویت آن هستیم.




انتهای پیام/


منبع:فارس
http://qomefarda.ir/47353
اخبار مرتبط

نظرات شما