مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری قم:

هیات بررسی تبلیغات داوطلبان مجلس شورای اسلامی درقم تشکیل شد

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری قم گفت: برای رصد و پایش روند تبلیغات نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی هیات استانی بررسی تبلیغات داوطلبان برای نخستین‌بار تشکیل شده و درصورتی‌که مواردی از نقض قانون و اخلاق مشهود باشد افراد متخلف به محاکم قضایی معرفی می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» حسن محبوبی با تأکید بر رصد اخلاق انتخاباتی، وعده و تبلیغات داوطلبان مجلس شورای اسلامی، افزود: اصل سلامت انتخابات یکی از محورهای اصلی در برگزاری این رویداد است و براین‌اساس سلامت حضور و تبلیغات نامزدها مورد رصد و پایش قرار می‌گیرد.

 وی همچنین با اشاره به هزینه تبلیغات انتخاباتی، گفت: تمامی داوطلبان محل هزینه‌کرد خود را مشخص نموده و شماره‌حسابی را نیز دراین‌خصوص معرفی کرده‌اند و شفاف‌سازی‌های لازم انجام‌گرفته و هم‌زمان کمیته حقوقی و رسیدگی ستاد انتخابات استان این موضوع را رصد می‌کند.

 وی بیان داشت: با ثبت‌نام بیش از ۸۶۰ نفر در پیش ثبت‌نام انتخابات مجلس شورای اسلامی در قم، این استان در رتبه سوم کشور قرار داشت و در ادوار گذشته سابقه نداشته است.

 مدیرکل سیاسی و انتخابات استان قم عنوان کرد: برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری ۱۷ نفر از حوزه انتخابیه ثبت‌نام کرده بودند که پنج نفر از آنان تأیید صلاحیت نهایی شده‌اند.

 وی ابراز داشت: از ۸۶۶ نفری که برای انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه استان قم ثبت‌نام کرده بودند نیز تاکنون ۲۶۱ تأیید نهایی شده‌اند و روند تأیید صلاحیت داوطلبان تا ۱۹ بهمن‌ماه جاری ادامه دارد.

 محبوبی خاطرنشان کرد: قم تنها استان در سطح کشور است که انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری را به‌صورت تمام الکترونیک برگزار می‌کند و در سه استان خوزستان، گیلان و همدان در برخی از شهرستان‌های آنها انتخابات الکترونیکی است.

 مدیرکل سیاسی و انتخابات قم با اشاره به برگزاری انتخابات تمام الکترونیک در تمام روستاهای این استان، یادآور شد: زیرساخت‌های لازم دراین‌خصوص به تأیید وزارت کشور و نهادهای متولی و نظارتی رسیده است.

 محبوبی اظهار داشت: در قالب انتخابات تمام الکترونیک در استان قم، شمارش آرا به‌صورت الکترونیکی انجام و نتایج می‌تواند پس از پایان زمان رأی‌گیری و در یک بازه زمانی نیم ساعتی اعلام شود.

 مدیرکل سیاسی و انتخابات استان قم خاطرنشان کرد: در انتخابات امسال رأی‌دهندگان می‌توانند با دردست‌داشتن یکی از مدارک گواهینامه، پایان خدمت، شناسنامه، کارت ملی و گذرنامه رأی خود را در صندوق بیندازند.

 دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری یازدهم اسفندماه سال جاری برگزار می‌شود.




انتهای پیام/


منبع:ایرنا
http://qomefarda.ir/47385
اخبار مرتبط

نظرات شما