مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خبر داد:

اعطای تسهیلات رونق‌تولید به حدود ۲هزار طرح اشتغال

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی و نماینده وزیر اقتصاد در استان قم گفت: در اجرای بند الف و جز ۳ و ۴ تبصره ۱۸ قانون بودجه، به هزار و ۹۹۳ طرح به ارزش ۴۲۶۵ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است که نسبت به سال گذشته، رشد مثبتی را نشان می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» مهدی فراهانی اظهار داشت: در اجرای بند الف و جز ۳ و ۴ تبصره ۱۸ قانون بودجه، به هزار و ۹۹۳ طرح به ارزش ۴۲۶۵ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است که نسبت به سال گذشته، رشد مثبتی را نشان می‌دهد.

 وی افزود: تسهیلات اعطایی تبصره ۱۸، در حوزه‌های صنعت، کشاورزی، گردشگری پاک علم و فناوری، نهضت احیای واحدهای راکد، ارتباطات و فناوری اطلاعات و اشتغال‌زایی خُرد و مشاغل خانگی مشمولین تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد بوده است که توسط بانک‌های عامل استان پرداخت شده است.

 فراهانی همچنین از افتتاح مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان در آینده‌ای بسیار نزدیک خبر داد و افزود: سرمایه‌گذاران به‌ویژه سرمایه‌گذاران خارجی، برای اخذ مجوزهای سرمایه‌گذاری در استان، مجبور به طی فرایندهای طولانی و غیرمتمرکز در چند اداره استان هستند که فلسفه احداث ساختمان مرکز خدمات سرمایه‌گذاری، متمرکزسازی و تجمیع مکانی فرایندهای مراجعه، در یک مکان است تا سرمایه‌گذار با سهولت بیشتری بتواند فرایندهای اداری را انجام و از راهنمایی‌های لازم برای شناخت هرچه بهتر فرصت‌های مختلف سرمایه‌گذاری در استان، برخوردار شود.

 وی در ادامه گفت: در ساختمان جدید مرکز خدمات سرمایه‌گذاری، حتی خدمات نوین ناجایی اعم از اقامت، صدور روادید و... انجام می‌شود و تمرکز حضور نمایندگان دستگاه‌ها در ساختمان جدیدالاحداث مرکز خدمات سرمایه‌گذاری، از پیچ‌وخم‌های بوروکراسی اداری، اطاله فرایند سرمایه‌گذاری و خسته کردن سرمایه‌گذار خواهد کاست.

 فراهانی از تدارک بسته‌های تشویقی ویژه برای جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در استان قم خبر داد و افزود: امسال تاکنون ۱۰ مجوز سرمایه‌گذاری خارجی به ارزش بیش از ۱۷ میلیون دلار در حوزه صنعتی، خدمات سلامت‌محور و گردشگری در استان مصوب شده است.

وی افزود: درخواست ۱۶ متقاضی سرمایه‌گذاری داخلی جهت استفاده از اراضی ملّی نیز در کمیته اعتبارسنجی مورد بررسی و تأیید قرار گرفته است.

 وی در تشریح دستاوردهای شاخص در حوزه توجه به فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاران استانی گفت: تاکنون ۴۷ بازدید میدانی از واحدهای تولیدی - صنعتی و دانش‌بنیان استان انجام شده و باهدف رفع موانع تولید و صادرات در استان، به دعوت اداره کل اقتصاد و دارایی از مدیران دستگاه‌های تابعه وزارت اقتصاد نظیر مالیاتی، گمرک، بورس، دبیر کمیسیون بانک‌ها و همچنین به اقتضای مشکلات واحدها از بازرسی، بانک صنعت و معدن، اداره کل صنعت - معدن، محیط‌زیست و... دعوت به‌عمل‌آمده تا ضمن بازدید میدانی از فعالیت‌های واحدهای تولیدی و صنعتی استان، مشکلات آن‌ها در محل فعالیتشان، رسیدگی و پیگیری شود.

 مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان قم همچنین از ۳۸۰ دیدار چهره‌به‌چهره با مردم، فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاران داخلی در سه‌شنبه‌های مردمی خبر داد.

 وی اضافه کرد: شرکت در ۴ نمایشگاه بین‌المللی، ملی و استانی ازجمله نمایشگاه بین‌المللی کیش اینوکس، نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۳، نمایشگاه ملّی روایت پیشرفت و نمایشگاه استانی کسب‌وکار باهدف تبیین مشوق‌ها برای سرمایه‌گذاران و پیگیری مشکلات فعالان اقتصادی صورت‌گرفته است.

 مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان قم افزود: تجلیل از اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان قم به‌عنوان دستگاه برتر در جشنواره شهید رجایی، کسب مقام دوم در توسعه دولت الکترونیک در جشنواره شهید فخری‌زاده، کسب رتبه برتر روابط‌عمومی در ادارات کل استانی وزارت اقتصاد و دارایی بخشی از دستاوردهای این اداره کل در حیطه وظایف تخصصی است.




انتهای پیام/


منبع:فارس
http://qomefarda.ir/47482
اخبار مرتبط

نظرات شما