مدیرکل غله قم:

کالاهای موردنیاز مردم قم در ماه شعبان و رمضان تأمین است

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی قم گفت: باتوجه‌به در پیش بودن اعیاد شعبانیه و سپس ماه مبارک رمضان، همه اقدام‌های لازم برای تأمین، تدارک و ذخیره‌سازی کالاهای موردنیاز مردم استان و زائران حضرت معصومه (س) در این ایام به‌خوبی و در بهترین شرایط انجام شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» به نقل از خبرگزاری ایرنا، سعید محمدی در همین رابطه بیان داشت: با تلاش صورت‌گرفته روند تأمین کالای اساسی موردنیاز مردم برای مناسبت‌های یاد شده و همچنین روزهای پایانی سال در قم وضعیت مطلوبی دارد و هیچ مشکلی دراین‌خصوص نداریم.
وی افزود: اداره کل غله و خدمات بازرگانی قم علاوه بر مناسبت‌ها در طول سال نیز از همه ظرفیت‌های موجود برای تأمین و تدارک کالاهای اساسی موردنیاز مردم قم استفاده و حجم قابل اطمینانی از محصولات موردنظر را در انبارهای تحت نظارت خود، ذخیره‌سازی می‌کند.
وی ادامه داد: در همین رابطه از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۶۷ هزار تُن گندم مرغوب و باکیفیت وارد استان قم شده است که از این میان ۱۵۶ هزار و ۱۳۲ تُن گندم برای تأمین آرد موردنیاز نانوایی‌های فعال در قم، در اختیار کارخانه‌های تولید آرد استان قرار گرفته است.
گفتنی است گندم موردنیاز استان قم در سیلوی بِتُنی ۱۱۰ هزارتنی شهید آصف نخعی که در جنوب غربی شهر قم در محور قم - سلفچگان قرار دارد، ذخیره می‌شود؛ این سیلو دارای ظرفیت ذخیره‌سازی ۱۰۸ هزار تُن گندم و ۳۶ کندو می‌باشد، این سیلو با توان تخلیه و بارگیری ۴۰۰ تُن در ساعت، در زمینی به مساحت ۹۰ هزار مترمربع ساخته شده و از امکانات و تجهیزات کامل تخلیه و بارگیری گندم برخوردار است.
آزمایش‌های انجام شده توسط نهادهای نظارتی همچون اداره کل استاندارد نشان می‌دهد آرد توزیع شده در میان نانوایی‌های استان از کیفیت لازم برخوردار است و در ادامه نانوایان عزیز قمی نیز تلاش می‌کنند بامهارت بالای خود، نان با کیفیتی را به دست مردم برسانند، به‌نحوی‌که مسئولان حوزه آرد و نان قم بیان می‌کنند نان‌های تولید شده در این استان به‌خصوص نان سنگک از بهترین نان‌های کشور است.
به‌طورکلی حدود ۹۱۴ نانوایی در سطح شهر و مناطق مختلف قم فعال است و نانوایان در این استان انواع نان‌های موردعلاقه مردم را تولید می‌کنند. پنج کارخانه تولید آرد نیز در قم فعال است و میزان آرد مصرفی نانوایی‌ها در این استان در هر ماه بیش از ۱۰ هزار تُن می‌باشد.
محمدی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود گفت: از ابتدای سال تا نیمه بهمن‌ماه سه هزار و ۱۱۵ تُن انواع برنج خارجی به استان وارد و چهارهزار و ۲۳۲ تُن برنج نیز در قم از محل واردات صورت‌گرفته و همچنین موجودی قبلی این محصول در انبارهای استان برای تأمین نیاز مردم توزیع شد.
وی بیان داشت: در خصوص شکر نیز طی مدت یاد شده سه هزار و ۶۹۱ تُن از این محصول وارد استان شد که تاکنون ۲ هزار و ۷۰۵ تُن آن با صدور مجوزهای لازم توزیع شده است و مشکلی برای تأمین و توزیع حجم بیشتری از آن باتوجه‌به نیاز بازار استان وجود ندارد.




انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/47508
اخبار مرتبط

نظرات شما