رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی قم:

مأموریت‌های اورژانس قم ۱۱ درصد افزایش یافت

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی قم گفت: شمار مأموریت‌های اورژانس ۱۱۵ قم در ۱۰ ماه گذشته در هم‌سنجی با مدت مشابه سال گذشته ۱۱ درصد افزایش‌یافته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا»  عزت‌الله بهزادی‌نیا رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی قم افزود: کارشناسان مرکز اورژانس قم در ۱۰ ماه سال گذشته ۹۴ هزار و ۸۵۳ مأموریت انجام دادند که این تعداد امسال به ۱۰۵ هزار و ۴۸۲ مأموریت افزایش یافت.

 وی در ادامه گفت: از ابتدای امسال تا پایان دی‌ماه، تعداد مددجویان این مرکز در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، هفت درصد افزایش نشان می‌دهد.

 بهزادی نیا اضافه کرد: تعداد مددجویان این مرکز در ۱۰ ماه سال گذشته، ۸۵ هزار و ۱۳۶ نفر بود که در مدت مشابه امسال به ۹۱ هزار و ۳۴۵ نفر افزایش‌یافته است.

 وی اضافه کرد: سال گذشته ۲۲ هزار و ۷۳۰ نفر از مددجویان و امسال ۲۴ هزار و ۳۱۱ نفر از مددجویان مربوط به حوادث ترافیکی بود.

 وی با اشاره به افزایش پنج‌درصدی تعداد تماس‌ها با این مرکز، ادامه داد: پارسال ۲۵۲ هزار و ۴۶۲ تماس و امسال ۲۶۴ هزار و ۴۳۵ تماس با مرکز اورژانس ۱۱۵ قم برقرار شد.

 بهزادی‌نیا به افزایش ۱۷ درصدی مددجویان فوت در صحنه اشاره کرد و گفت: پارسال ۱۱۴ نفر و امسال ۱۳۴ نفر از مددجویان در صحنه تصادف جان باختند.

 به گفته وی، بالگرد اورژانس ۱۱۵، در ۱۰ ماه پارسال ۴۵ مأموریت و امسال نیز ۴۲ مأموریت انجام داده که هفت درصد کاهش نشان می‌دهد.

 اورژانس ۱۱۵ استان قم دارای ۲۲ پایگاه شهری، ۱۸ پایگاه جاده‌ای، یک پایگاه هوایی، ۶۱ دستگاه آمبولانس، ۱۰ دستگاه موتورآمبولانس، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و یک فروند بالگرد است.




انتهای پیام/


منبع:ایرنا
http://qomefarda.ir/47626
اخبار مرتبط

نظرات شما