عضو هیئت‌علمی مؤسسه امام خمینی (ره):

پیروان اسلام آمریکایی توجهی به جنایت‌ها در غزه ندارند

عضو هیئت‌علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) با بیان این که پیروان اسلام آمریکایی توجهی به جنایت‌ها در غزه ندارد گفت: این که آمریکا اقدام به تحریم جمهوری اسلامی می‌کند به دلیل آن است که ایران ظلم‌پذیر نیست و اراده خدا این است که مستضعفان روزی حاکمان زمین خواهند شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا»  حجت‌الاسلام صفدر الهی راد عصر دوشنبه در دومین نشست علمی همایش منشور روحانیت در قم با عنوان "تشکیل حکومت در عصر غیبت" اظهار داشت: در حقیقت، آمریکا عامل اصلی کودک کشی در غزه است و آمریکایی‌ها همان تروریست‌هایی بودند که حاج‌قاسم سلیمانی را شهید کردند؛ لذا پیام‌های امام راحل برای ما همیشه چراغ است که فرمودند جایی که آمریکا ما را تأیید کند مایه ذلت ماست.

 وی با بیان این پرسش که چرا دشمنان اسلام با کشورهای عربی دشمنی ندارند گفت: چون این کشورها بخشی از اسلام را گرفته‌اند و بخش دیگری را زیر پا گذاشته و له می‌کنند و این همان مصداق اسلام آمریکایی است.

 وی ادامه داد: اسلام آمریکایی وقتی بروز پیدا می‌کند که کشورهای اسلامی با آمریکا مخرج مشترک پیدا کنند و آمریکا از اسلامی که با ظالم مخالف است می‌ترسد.

 عضو هیئت‌علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) افزود: اسلام ناب محمدی اجازه توحش به هیچ فرد یا گروهی را در جهان نمی‌دهد و اسلام و قرآن می‌گوید اگر مسلمانان قدرت داشته باشند باید تمامی ظالمان جهان را از بین ببرند.
وی تأکید کرد: اسلام التقاطی خطرناک‌تر از کفر است؛ چون فرد به اسم اسلام ظلم‌پذیر می‌شود و این در حالی است که فرمان اسلام در تمامی ادوار ظلم‌ستیزی بوده است.

 وی ابراز داشت: جمهوری اسلامی مخالف ارتباط با غرب در عرصه‌های علمی و تکنولوژی نیست و مسئله نه شرقی و نه غربی مسئله‌ای مکتبی است که اکنون نیز باید در جامعه زنده باشد.

 الهی راد گفت: استقلال همان عزت اسلام است و برای همین است که شهدای بسیاری تقدیم کرده‌ایم و شرق و غرب این را نمی‌خواهند و ما هیچ‌گاه از مکتب شرق و غرب و تفکر آن‌ها دفاع نکرده‌ایم و این خط‌قرمز جمهوری اسلامی است.

 وی بیان کرد: ضمن تعامل‌هایی که با شرق و غرب داریم به هیچ رئیس‌جمهور خارجی چک سفید امضا نداده‌ایم و اگر آن‌ها بخواهند به لحاظ مکتبی به کشور ما ورود پیدا کنند، اجازه نخواهیم داد.

 وی در ادامه با بیان این پرسش که آیا حکومت پیامبر (ص) در مدینه و امام علی (ع) در کوفه مطلوب خود معصومین بود یا خیر؟ گفت: در مدینه و کوفه هم محله فقیرنشین داشتیم و باید در نظر داشت که حکومت این معصومان در حالی انجام شد که در میان اصحابشان افراد منافق نیز وجود داشتند.

 عضو هیئت‌علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) بیان کرد: عملکرد نظام در حوزه اقتصادی شاید مطلوب رهبری نباشد؛ اما هر گاه در جمهوری اسلامی به دشمن تمایل پیش‌آمده است مردم بیشتر دچار مشکل شدند.

 وی با بیان این که امروز افراد منتقد به اداره کشور نمی‌گویند طاغوت و یا آمریکا باید حاکم شود، افزود: انتقادات در کشور، درون خانوادگی است و در حوزه علمیه نیز برخی اشکالاتی در حوزه وجود دارد و شخصاً از منتقدان جدی حوزه علمیه هستم؛ اما باید توجه داشت حوزه علمیه کنونی از نظر کمی و کیفی و نوآوری و به‌روز بودن قابل‌مقایسه با حوزه قبل از انقلاب اسلامی نیست.

 عضو هیئت‌علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) افزود: اگر مبنا را منشور روحانیت بگذاریم، امروز در حوزه علمیه ده‌ها متخصص و پژوهشگر در حوزه علوم‌انسانی داریم که این نمونه و جلوه‌ای از اسلام اجتماعی است و در علوم سیاسی اسلامی، علوم تربیتی اسلامی و روان‌شناسی اسلامی نیز ده‌ها پژوهشگر حوزوی داریم.

 وی ادامه داد: از شیخ مفید تا پیروزی انقلاب اسلامی، حوزه علمیه حول مسائل اعتقادی و فقه محور بود و در اخلاق هم تعالی نداشت و حوزه قبل از انقلاب کارکردی نداشت.

 وی افزود: اکنون به برکت انقلاب حوزویان خدمات علمی بسیاری دارند؛ چون انقلاب اسلامی معتقد به تولید علم اسلامی است گرچه حوزه نسبت به برخی تکالیفی که دارد عقب است.

 الهی راد گفت: جامعه حرکت سریع روبه‌رشدی دارد و حوزه علمیه گاه از این حرکت شتابان عقب می‌افتد ولی نمی‌توان گفت حوزه علمیه کنونی در چارچوب منشور روحانیت نیست.

 وی اضافه کرد: بدنه حوزه علمیه از مسئولان آن گرفته تا جامعه مدرسین، شورای‌عالی حوزه و مراجع تقلید همگی نگاه بلندی دارند که باید دنبال تسری اسلام در حوزه‌های سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و علمی و اجتماعی برویم و در این موضوعات، حوزه علمیه از نظر علمی باید حرف برای گفتن داشته باشد.

 امام خمینی (ره) در روز سوم اسفندماه سال ۱۳۶۷ با صدور پیامی خطاب به روحانیون، مراجع، مدرسین، طلاب و ائمه جمعه و جماعات که منشور روحانیت نام گرفت، استراتژی نظام جمهوری اسلامی ایران و رسالت حوزه‌های علمیه را تعیین کردند.

 بر همین اساس، همایش منشور روحانیت در سوم اسفندماه امسال در مشهد مقدس برگزار خواهد شد.




انتهای پیام/


منبع:ایرنا
http://qomefarda.ir/47673
اخبار مرتبط

نظرات شما