وزیر اقتصاد:

انتشار گواهی اوراق سپرده خاص تصمیم دولت بود

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: انتشار محدود گواهی اوراق سپرده خاص تصمیم ستاد اقتصادی دولت بود که بانک مرکزی آن را اجرایی کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا»  سید احسان خاندوزی اظهار کرد: انتشار گواهی اوراق سپرده خاص (با سود ۳۰ درصد) در ستاد اقتصادی دولت مطرح و تصمیم گرفته شده بود که انتشار محدود این اوراق برای پروژه‌های ویژه در دستور کار قرار بگیرد.

 وی افزود: بانک مرکزی هم همان موضوعی که در ستاد اقتصادی دولت تصمیم گرفته شده بود را اجرایی کرد و شایعاتی که در مورد اختلافات وجود دارد، علاقه‌های برخی افراد است که دنبال اختلاف‌آفرینی هستند و به این موضوع دامن می‌زنند.

 وزیر اقتصاد در مورد تبدیل مجوزهای کاغذی به الکترونیکی (شناسه یکتا)، گفت: میزهای خدمت با همکاری خوب اتاق اصناف ایران و تولیدکنندگان ایجاد شده و روزانه مجوزهای کاغذی به الکترونیکی تبدیل و هر روز عدد نهایی اعلام می‌شود.

 خاندوزی تصریح کرد: مصر هستیم که حکم قانون را اجرایی کنیم؛ زیرا قانون الزام کرده که دو سال بعد از اجرا قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب‌وکار، باید تمام مجوزهای کاغذی پیشین به مجوز الکترونیکی تبدیل شود که این موضوع در حال اجرا است.

 وی ادامه داد: به نظر ما از این به بعد یک فضای جدیدی در حوزه مجوزگیری دستگاه‌های دولتی و اصناف کشور با فعالان اقتصادی ایجاد خواهد شد و به یک تعاملات بسیار سهل، سریع، هوشمند و برخط صدور مجوز وارد خواهیم شد که شیرینی آن به کام تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی خواهد بود.

 وزیر اقتصاد در مورد اینکه آیا بانکی با مدیریت سرپرست اداره می‌شود؟ پاسخ داد: در بین بانک‌های تحت مدیریت دولت، فقط بانک ملت است که در واقع مدیرعامل آن پیشنهاد شده و در مرحله مصاحبه‌ها در بانک مرکزی است که به‌زودی منصوب می‌شود و بانک دیگر با مدیریت سرپرست نداریم.




انتهای پیام/


منبع:تسنیم
http://qomefarda.ir/47724
اخبار مرتبط

نظرات شما