خطیب حوزه:

حضور سیاسی زنان ایران، دشمنان را به‌غلط کردن انداخت

خطیب حوزه گفت: دشمنان می‌خواستند زن ایرانی یک مجسمه بی‌بندوباری باشد؛ اما حضور فعال بانوان در مقام جهاد تبیین و حرکت‌های اجتماعی و سیاسی و به‌موقع دشمن را به‌غلط کردن انداخت، صحنه انتخابات هم همین است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد میرزامحمدی طی سخنانی در همایش ۳۰ هزارنفری فضه‌های حضرت زهرا (س) با اشاره به 
نقش سیاسی زنان در تاریخ هدایت بشریت از جمله در تاریخ اسلام، اظهار داشت: پیامبر اسلام با حمایت‌های حضرت خدیجه (س) اسلام را گسترش داد، حضرت علی (ع) در فتنه منافقین بانویی مانند حضرت زهرا (س) داشت که برای حمایت از ولایت به جهاد تبیین پرداخت و صدمات زیادی دید و در نهایت به شهادت رسید، نقش اصلی، جاودان و ماندگان بانوان عفیفه و‌ مؤمنه در همراهی با انبیا برای تثبیت حکومت اسلامی تأثیرگذار است.

وی گفت: حضرت زینب (س) در جهاد تبیین با وجود دروغ‌های بنی‌امیه، وارد میدان علنی مبارزه با امپراتوری بنی‌امیه می‌شود و کاری می‌کند که دو روز بعد از عاشورا با خطبه خود کوفه بر علیه ابن زیاد شورش می‌کند.

خطیب حوزه اضافه کرد: حضرت معصومه (س) نیز منزل‌به‌منزل به ایران سفرکرده و به جهاد تبیین می‌پردازد و یکبار دیگر کربلا رخ‌داده و همراهان این بانو به شهادت می‌رسند و بانوان قم مثل پروانه دور این بانو جمع می‌شوند و قم تبدیل به ام‌القرای جهان اسلام می‌شود.

میرزامحمدی تأکید کرد: در دوران رژیم ستم‌شاهی زنان هیچ نقشی در جامعه نداشتند و یک کالا برای مراکز فساد  و فحشا بودند، امام خمینی (ره) این ذریه پیامبر آرزوی انبیا را عملی کرد و پرچم حکومت اسلامی را به اهتزاز در آورد.

وی اضافه کرد: در دوران انقلاب اسلامی نقش بانوان را مشاهده کردیم، رهبری فرمودند اولین بسیج عمومی در روزهای قبل از انقلاب با تظاهرات زنان در مشهد شروع شد که باعث بیداری همه شد و طاغوت هم به وحشت افتاد.

خطیب حوزه گفت: در دوران پیروزی انقلاب اسلامی، در راهپیمایی‌ها و در فتنه‌های داخلی و خارجی حضور فعال زنان عفیفه و‌ مؤمنه ایران اسلامی نقشه‌های دشمنان را نقش‌برآب کردند و به همین خاطر جهان‌بینی دشمن به زنان ایران اسلامی متفاوت شد.

میرزامحمدی بیان داشت: در فتنه سال گذشته ۴۷ کشور دنیا با همه سازمان‌های جاسوسی شرکت کردند و زن را با شعار «زن، زندگی، آزادی» به یک مجسمه بی‌بندوباری تبدیل کردند، ما حضور فعال بانوان در مقام جهاد تبیین و حرکت‌های اجتماعی میدانی و به‌موقع دشمن را به‌غلط کردن انداخت.

وی خاطرنشان کرد: سخنگوی پر سرو صدای غرب یک زن بدکاره است و می‌خواهند در ایران این نگاه به زن را توسعه دهند، سال گذشته دشمنان با شعار براندازی آمده بودند؛ اما امروز کشورهای خودشان دچار ناامنی شده است.

خطیب حوزه افزود: مادران فرزندان خودشان با میراث ماندگار که مایه عزت ایران اسلامی است آشنا کنند، سلوک شهدا برای هدایت ایران اسلامی کافی است و راه نجات از بستر فساد غرب شهدا و مظهر اقتدار و ایران اسلامی شهدا هستند.

وی با بیان اینکه دشمنان در فتنه سال گذشته نتوانستند به اهداف خود برسند و امسال با شعار تحریم انتخابات به میدان آمدند، گفت: دشمن با شبهه و دروغ به دنبال کم‌رنگ سازی انتخابات هستند و سلبریتی‌ها را به خط کردند؛ اما لشکر قوی و غیور حضرت زهرا (س) باید به صحنه بیایند حضور فعال اجتماعی و سیاسی بانوان عفیفه و مجلله باعث ترس دشمنان است.

انتهای پیام/۱۷۰


http://qomefarda.ir/47733
اخبار مرتبط

نظرات شما