معاون استاندار قم:

کمترین حاشیه‌ها را در تبلیغات انتخاباتی داشتیم

معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استانداری قم با اشاره به اینکه این استان در تبلیغات انتخاباتی یکی از کم‌حاشیه‌ترین‌ها بوده است گفت: دستگاه‌های نظارتی بر میزان قانون‌مداری کاندیداها نظارت دقیقی اعمال کرده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» احمد حاجی‌زاده چهارشنبه‌شب در گفت‌وگویی با اشاره به اینکه قم یکی از نخستین استان‌هایی بود که بلافاصله بعد از ابلاغ وزارت کشور، ستاد استانی انتخابات در آن شکل گرفت اظهار داشت: با آسیب‌شناسی انتخابات گذشته، نقاط ضعف و قوت شناسایی و بر رفع نقاط ضعف تمرکز شد.

 رئیس ستاد انتخابات قم با یادآوری اینکه قم تنها استانی است که کلیه فرایند انتخابات در آن به‌صورت الکترونیکی انجام می‌شود افزود: الکترونیکی برگزارکردن انتخابات نیازمند زیرساخت‌های لازم است، از همان ابتدا برای احیای این زیرساخت‌ها در استان تلاش شد.

 وی همچنین برگزاری جلسه‌های مستمر آموزشی برای مجریان انتخابات را مورد اشاره قرارداد و تأکید کرد: شیوه رأی‌دادن الکترونیکی آسان‌تر از روش دستی است.

 وی با یادآوری اینکه در این دوره از انتخابات، شناسنامه تنها سند هویتی قابل‌ارائه نیست خاطرنشان کرد: برای شرکت در انتخابات علاوه بر شناسنامه، چهار سند هویتی دیگر از جمله کارت ملی، گذرنامه، گواهی‌نامه و کارت پایان خدمت نیز قابل‌ارائه است.

 معاون استاندار قم همچنین با ذکر این نکته که ستاد انتخابات استان دارای هشت کمیته زیر مجموعه است خاطرنشان کرد: کمیته امنیتی یکی از این کمیته‌ها است، جلسه‌های مستمری را دررابطه‌با نکته‌هایی که باید رعایت شود، داشته‌ایم.

 رئیس ستاد انتخابات قم با تأکید بر اینکه در این استان نگرانی امنیتی نداریم گفت: در نیمه شعبان تهدید جدی شدیم، ولی با تلاش همه مسئولان، ضریب امنیتی را بالا بردیم، و بدون هیچ مشکلی این مراسم را برگزار کردیم، به دلیل حساسیت‌هایمان، حتی نسبت به سال گذشته، با حادثه کمتری نیز مواجه بودیم.

 وی همچنین با اشاره به کمیته آموزشی ستاد انتخابات استان گفت: ما حتی از آموزش کاندیداها هم غفلت نکرده‌ایم و برای آنان یک جلسه توجیهی تشکیل دادیم.

 حاجی‌زاده با بیان اینکه کمیته اطلاع‌رسانی نیز به‌عنوان دیگر کمیته ستاد مذکور است افزود: به‌رغم استفاده از همه ظرفیت‌ها، همچنان در این زمینه نقص داریم.

 وی همچنین کمیته‌های فناوری و پشتیبانی را ۲ کمیته دیگر این ستاد برشمرد و اضافه کرد: همه به‌صورت شبانه‌روزی تلاش می‌کنند تا بستر انتخابات را فراهم کنیم.

 این مقام استانداری قم در بخش دیگری از سخنان خود عملکرد هیئت‌های اجرایی انتخابات این استان را موردتوجه قرارداد و گفت: این هیئت‌ها در خصوص بررسی صلاحیت کاندیداها، عالی عمل کردند، قم یکی از استان‌هایی بوده که کمترین اعتراض را داشته است.

 وی با بیان اینکه ۲۷۹ کاندیدا برای رقابت در انتخابات آماده‌اند گفت: در این دوره از انتخابات ۷۴۷ صندوق رأی داریم که در هر شعبه اخذ رأی حدود ۱۱ تَن از عوامل اجرایی حضور خواهند داشت.

 دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری یازدهم اسفندماه برگزار می‌شود.

 حاجی‌زاده همچنین روند تبلیغات کاندیداهای انتخابات را مورد اشاره قرارداد و تصریح کرد: قم در زمینه تبلیغات نامزدها، در مقایسه با استان‌های دیگر برتر بوده، البته به برخی کاندیداها تذکرهایی داده شده، دستگاه‌های نظارتی نیز میزان قانون‌مداری کاندیداها را باقدرت نظارت می‌کنند.

 رئیس ستاد انتخابات قم همچنین با بیان این مطلب که تمام توان خود را بر چهار محور گذاشته‌ایم گفت: نخستین محور موردنظر، قانون‌گرایی است، به طور آشکار به کاندیداها اعلام کرده‌ایم در چارچوب قانون عمل کنند.

 وی رقابت سالم را دومین مورد بااهمیت در این انتخابات خواند و تأکید کرد: کاندیداها از هر ظرفیتی که قانون تعیین کرده، برای رقابت با یکدیگر استفاده کنند.

 حاجی‌زاده یادآور شد: دستگاه‌هایی مانند شهرداری که ظرفیت تبلیغی دارند را به استانداری دعوت کرده‌ایم، امکانات به‌صورت عادلانه در اختیار کاندیداها قرار گرفته است.

 معاون استاندار قم همچنین اظهار کرد: یکی از راه‌های افزایش ضریب مشارکت در انتخابات، تبلیغ صحیح کاندیداها است.

 وی با اشاره به موضوع صیانت از آرای مردم بیان کرد: ما متعهد به حفظ آرای رأی‌دهندگان هستیم، در این ۴۱ انتخابات ۴۵ سال گذشته، موردی که ابهامی در خصوص رأی‌ها باشد نداشته‌ایم.

 حاجی‌زاده با بیان اینکه مجریان انتخابات برای حفاظت از آرای مردم اهتمام ویژه‌ای دارند گفت: روش ما در انتخابات، دین‌مدارانه است و آخرتمان را به دنیا نمی‌فروشیم.

 این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان با بیان اینکه از همه ظرفیت‌ها برای مشارکت حداکثری استفاده می‌کنیم یادآور شد: مشارکت حداکثری جز انتظارهای رهبر معظم انقلاب است، ازآنجایی‌که مردم دنیا با مشاهده حضور مردم ایران در انتخابات، آن را برای میزان ارتباط ملت با نظام اسلامی ملاک قرار می‌دهند، حائز اهمیت است.

 معاون استاندار قم همچنین با بیان اینکه برای تحقق مشارکت حداکثری، با دستگاه‌هایی نظیر آموزش‌وپرورش و ورزش و جوانان که جامعه هدف گسترده‌ای دارند، جلسه‌هایی برگزار و ظرفیت‌ها را بسیج کرده‌ایم گفت: تلاش شده تا با کارهای اقناعی برای مردم، به سؤال‌ها و ابهام‌هایی که دارند پاسخ داده شود.

 وی با بیان مطلب که استاندار قم در زمینه مسکن و مسائل اقتصادی، به‌طورجدی ورود پیدا کرده است گفت: قم در ساخت مسکن جز پنج استان نخست کشور است، احداث ۵۰ هزار واحد مسکونی در دستور کار است و به‌سرعت در حال انجام است.

 حاجی‌زاده یادآور شد: پس از یک دوره هشت‌ساله که ساخت مسکن متوقف شده بود، دولت سیزدهم مسکن‌سازی را برای نیازمندان دنبال می‌کند.

 وی در ادامه افزود: برای مدیریت و رصد بازار نیز تیم‌های بازرسی به‌صورت شبانه‌روزی در حال فعالیت هستند تا شاهد کاهش تورم باشیم.

 معاون استاندار قم اضافه کرد: در موضوع تورم، رتبه قم در میان‌های استان‌های مختلف از بیست ویکم به بیست و هفتم تغییر پیدا کرده، روند کاهش تورم همچنان ادامه دارد تا مانند سایر عرصه‌ها به جایگاه واقعی خود برسیم.




انتهای پیام/


منبع:ایرنا
http://qomefarda.ir/47807
اخبار مرتبط

نظرات شما