خطیب جمعه قم:

انتخابات مأیوس‌کننده امید دشمنان است

خطیب جمعه قم با اشاره به اینکه انتخابات مأیوس‌کننده امید دشمنان است، گفت: دنیا بداند که ملت ایران به فضل خداوند در صحنه‌های گوناگون حاضر خواهد بود و در صحنه انتخابات هم امید دشمنان را به یأس تبدیل می‌کند و فریاد الهی مردم ایران خاموش نخواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا»  آیت‌الله اعرافی در خطبه اول نمازجمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ که در مصلی قدس قم برگزار شد، با اشاره به اینکه همه موجودات عالم در حال حمد خداوند هستند و این آیات تسبیح همگانی دودسته هستند، اظهار داشت: بر اساس آیات قرآن، یک عبادت همگانی و حاکم بر همه موجودات عالم وجود دارد و همه موجودات به تسبیح و حمد خداوند مشغول هستند؛ دسته‌ای از آیات اطلاق و عموم دارند که همه موجودات و ذرات عالم خداوند را تسبیح می‌کنند و گروه دیگر آیات نمونه‌هایی مانند تسبیح ماه، خورشید و... از نباتات، حیوانات و جمادات را ذکر می‌کنند که خداوند را ستایش می‌کنند.

 وی با شاره به اینکه در تفسیر عبادت همگانی همه موجودات دو نظریه وجود دارد، بیان داشت: نظریه اول بیان می‌کند که استفاده از حمد و تسبیح برای همه موجودات عالم یک مجاز است تا نشان دهد همه موجودات عالم آیات خداوند است. نظریه دوم بیان می‌کند شهادت موجودات در قیامت و تسبیح همه موجودات نشان می‌دهد که چیزی غیر از حمد و ثنا تکوینی وجود دارد و آگاهی و شعوری هر چند ضعیف در همه عالم وجود دارد.

 آیت‌الله علیرضا اعرافی در خطبهٔ دوم با اشاره به برگزاری انتخابات، ابراز داشت: از تمام کسانی که برای برگزاری انتخابات امروز تلاش کردند تشکر می‌کنم؛ جمع زیادی از دستگاه‌های کشوری، استانی و مردمی برای برگزاری یک انتخابات آبرومند زحمت کشیدند. خدمت به صندوق رأی و اعمال حق مردم از پاک‌ترین و زیباترین خدمت‎ها است.

 وی با اشاره به مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی بیان داشت: از مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی با رهبری امامین انقلاب، صندوق رأی، حق رأی مردم و بازگشت حق انتخاب به مردم بود و همه باید برای استیفای این حق تلاش کنیم. استیفای این حق یک وظیفه اسلامی، انقلابی، ملی و ایمانی است.

 خطیب جمعه قم با اشاره به اینکه انتخابات مأیوس‌کننده امید دشمنان است، گفت: دنیا بداند که ملت ایران به فضل خداوند در صحنه‌های گوناگون حاضر خواهد بود و در صحنه انتخابات هم امید دشمنان را به یأس تبدیل می‌کند و فریاد الهی مردم ایران خاموش نخواهد شد.

 وی با اشاره به مسئولیت سنگین مسئولان در برابر ملت؛ بیان داشت: در مجلس آینده باید شاهد برداشتن گام‌های جدید و جدی‌تری برای گشایش در مشکلات جامعه و رسیدگی به نیازهای جامعه و جوانان باشیم.

 امام‌جمعه قم با اشاره به لزوم برنامه‌ریزی برای ماه رمضان گفت: برنامه‌های لازم برای نسل جوان و جامعه، رونق بخشیدن به مساجد و... نیاز به برنامه‌ریزی دارد. از روحانیت انتظار می‌رود که تبلیغ و ماه رمضان را دست‌کم نگیرند و همه اعم از محققین و مجتهدین در این زمینه حضور داشته باشند، زیرا تبلیغ باید استمرار داشته باشد.

 وی با اشاره به وقایع غزه تصریح داشت: چه شده است که بعدازاین همه جنایات هنوز عالم اسلام و عرب با رژیم اسرائیل ارتباط دارد؟! این قابل‌قبول نیست که آدم‌کشی باشد و شما نه‌تنها خاموش باشید؛ بلکه در پنهان و آشکار با دشمنان اسلام در ارتباط باشید.

 مدیر حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به جنایات آمریکا اظهار داشت: آمریکا بداند در پرونده سیاهش این آدم‌کشی ثبت شده و قلب‌های عالم اسلام از شما متنفر است و به یاری خداوند زنجیره مقاومت و اسلام انتقام این آدم‌کشی را از شما می‌گیرد.

 




انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/47832
اخبار مرتبط

نظرات شما