معاون دانشگاه علوم پزشکی قم:

طرح‌های تحقیقاتی برتر دانشگاه علوم پزشکی قم معرفی شد

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: چهار طرح تحقیقاتی خاتمه‌یافته دانشگاه علوم پزشکی قم باهدف افزایش سواد سلامت و ارتقای بهداشت عمومی جامعه معرفی شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» به نقل از خبرگزاری ایرنا، رحیم عالی روز چهارشنبه در نشست خبری معرفی طرح‌های تحقیقاتی خاتمه‌یافته دانشگاه علوم پزشکی قم، بیان داشت: از ابتدای امسال افزون بر ۱۴۰ طرح در دست اجرا بوده که ۶۲ طرح ازاین‌بین خاتمه‌یافته است.
وی با اشاره به نهضت ترجمان دانش طرح‌های خاتمه‌یافته تحقیقاتی، اضافه کرد: ساده‌سازی یافته‌های علمی و زمینه‌سازی جهت استفاده عموم مردم از این دانش‌ها، مهم‌ترین رسالت ترجمان دانش است.
وی ترجمان دانش را یکی از رسالت‌های مهم معاونت تحقیقات و فناوری یادکرد و گفت: یکی از مهم‌ترین کارکردهای ترجمان دانش بهره‌مندی عموم مردم از آن و در نهایت ارتقای سلامت جامعه است.
عالی، ترجمان دانش را حلقه اتصال بین پژوهش و یافته‌های علمی با جامعه دریافت‌کننده خدمت دانست و ادامه داد: ترجمان دانش ازاین‌رو در مسیر پاسخگویی اجتماعی و مردمی‌سازی دانش گام برمی‌دارد و در تلاش است تا شکاف و فاصله بین طرح‌های تئوری تا کاربردی شدن آنها را از بین ببرد.
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی قم تصریح کرد: طرح‌های خاتمه‌یافته دانشگاه علوم پزشکی با اولویت افزایش بهداشت عمومی انجام‌گرفته است.
گفتنی است طرح دکتر ابوالفضل محمد بیگی با عنوانی «مقایسه برخی از اجزای مراقبت‌های بهداشتی اولیه در جامعه با شاخص سازمان جهانی در ۵ سال اخیر» باهدف پوشش واکسیناسیون مربوط به بیماری‌های قابل‌پیشگیری با واکسن در کشور ایران در حد مطلوب و حتی بالاتر از شاخص مورد انتظار سازمان جهانی بهداشت، طرح دکتر یدالله غفوری با عنوان «ارزیابی ریسک میکروبی مواجهه با پساب فاضلاب شهری از طریق آبیاری محصولات کشاورزی در استان قم در سال ۱۳۹۹» باهدف مواجهه با فاضلاب‌های شهری ازطریق استفاده از محصولاتی که با فاضلاب آبیاری می‌شود و برای مردم دارای مخاطرات میکروبی است به همراه طرح دکتر محمد حضوری با عنوان «بررسی آگاهی، نگارش و کاربست ورزشکاران در مورد مصرف مکمل‌های ورزشی و بازسازی ذخایر آب بدن» و طرح دکتر محرم کرمی جوشین با عنوان «بررسی کارایی سرکه قبل از مصرف شامپو پرمترین ۱ درصد در رفع آلودگی شپش سر دانش‌آموزان در مقایسه با روش استاندارد درمان» به‌عنوان چهار طرح تحقیقاتی برتر و خاتمه‌یافته امسال دانشگاه علوم پزشکی قم برای ساده‌سازی و فرهنگ‌سازی در بین عموم مردم، معرفی شد.



انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/47981
اخبار مرتبط

نظرات شما