مدیرعامل هلال‌احمر استان قم مطرح کرد:

بهره‌مندی ۲ هزار و ۱۰۰ مسافر نوروزی از خدمات نوروزی هلال‌احمر قم

 مدیرعامل هلال‌احمر استان قم گفت: در طرح ملی خدمات نوروزی هلال‌احمر از ۲۴ اسفندماه ۱۴۰۲ تا نخستین روز از فروردین سال جاری، ۲ هزار و ۱۰۰ مسافر نوروزی از خدمات این طرح بهره‌مند شده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا»  محمدرضا بهرامی، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان قم با بیان این که جمعیت هلال‌احمر در طرح ملی خدمات نوروزی تا ۱۷ فروردین‌ماه سال جاری در ایام ماه مبارک رمضان و عید نوروز به مسافرین نوروزی خدمت‌رسانی خواهد کرد، گفت: از آغاز اجرای این طرح در ۲۴ اسفندماه ۱۴۰۲ تا نخستین روز از فروردین‌ماه سال جاری، ۲ هزار و ۱۰۰ نفر از مسافرین نوروزی از خدمات این جمعیت در محورهای امداد و نجات، خدمات بشردوستانه، پویش ملی هلال رحمت و درمان و توان‌بخشی بهره‌مند شدند.

 وی با اشاره به جزئیات این طرح در محور امداد و نجات بیان کرد: ۲۹۲ نیروی عملیاتی در قالب ۲۳ تیم در ۸ عملیات امداد و نجات با به‌کارگیری ۱۷ دستگاه از جمله اتوبوس آمبولانس، آمبولانس، خودروی نجات و آنست در حوادث جاده‌ای و به‌صورت حضوری به امدادرسانی و اسکان اضطراری پرداختند.

 مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان قم افزود: ۱۳۰ نفر از اعضای جوانان در بیست و چهارمین طرح ملی خدمات بشردوستانه در مبادی ورودی مسافرپذیر، اماکن فرهنگی و مناطق سیاحتی و محورهای پر تردد شهر قـم و همچنین شعب جعفرآباد، کهک و دستجرد، در پست‌های ثابت و سیار به‌منظور ارائه خدمات فرهنگی، آموزشی، امدادی، حمایتی و بشردوستانه مشارکت داشتند.

 مدیرعامل هلال‌احمر قم به فعالیت‌های سفیران ایمنی، سلامت و نشاط اجتماعی به مسافرین نوروزی اشاره کرد و ادامه داد: جوانان در این طرح در قالب اطلاع‌رسانی در زمینه نقاط حادثه‌خیز، آسیب‌پذیر و راهنمایی مسافرین به نقاط ایمن، پویش ملی بهرفت (بهبود رفتارهای ترافیکی)، فضای دوستدار کودک، خیمه‌های نماز و غرفه فرهنگی، پایش و کنترل فشارخون، امداد و کمک‌های اولیه، آموزش مهارت‌های ایمنی، امدادی و نحوه سنجش فشارخون خدمت‌رسانی کردند.

 بهرامی به اجرای طرح‌های مروجین سلامت، پویش هلال رحمت و پویش بشردوستی توسط معاونت داوطلبان هلال‌احمر قم اشاره و اظهار کرد: در طرح مروجین سلامت که به‌منظور کاهش اثرات مخرب حوادث احتمالی چهارشنبه آخر سال در خانه‌های هلال برگزار شد ۲۶ نفر از داوطلبان اقدام به توزیع بروشور و بسته‌های فرهنگی بین مسافرین کردند.

 وی افزود: پویش «هلال رحمت» باهدف تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی بین نیازمندان در ماه مبارک رمضان با مشارکت خیرین و اعضای داوطلب هلال‌احمر اجرا می‌شود که ۱۹۲ داوطلب در این پویش مشارکت داشتند و به توزیع ۳۸۰ عدد سبد معیشتی و برپایی ۴۸ سفره افطاری پرداختند.

 مدیرعامل هلال‌احمر قم ادامه داد: ۳۵ نفر از داوطلبان با استقرار در ۸ پایگاه جمع‌آوری کمک‌های مردمی در پویش بشردوستی مشارکت داشتند و ۸۸۳ میلیون و ۶۲۹ هزار ریال به‌منظور کمک به مردم مظلوم فلسطین جمع‌آوری‌شده است.

 وی به خدمات معاونت درمان و توان‌بخشی این جمعیت اشاره کرد و گفت: از آغاز اجرای این طرح، این معاونت در بخش‌های فیزیوتراپی، کاردرمانی و اروتز و پروتز به فعالیت پرداخته است.

 بهرامی خاطرنشان کرد: بنرهای آموزشی به‌منظور ارتقا سطح آگاهی‌های امدادی و رعایت قوانین رانندگی توسط معاونت آموزش و پژوهش هلال‌احمر قم در جاده‌ها و پایگاه‌ها نصب شده است.



انتهای پیام/


منبع:صداو سیما
http://qomefarda.ir/48076
اخبار مرتبط

نظرات شما