امام جمعه کهک:

اجازه نمی دهیم خاک همسایگان محل توطئه علیه ملت ایران باشد

امام جمعه کهک گفت: جمهوری اسلامی ایران به هیچ وجه اجازه نمی دهد که خاک آنها محل توطئه و جنایت آفرینی علیه ملت شریف ایران باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا»  حجت الاسلام محسن صبوری فیروزآبادی در ابتدای خطبه اول نماز جمعه این هفته و در ادامه مباحث مرتبط با فضائل و رذائل اخلاقی با استناد به آیات قرآن کریم و روایات معصومین (ع) به تبیین مفهوم و عظمت رذیله اخلاقی غیبت پرداخت.
وی حقیقت واقعی و صورت برزخی غیبت کردن را خوردن گوشت برادر مرده برشمرد و گفت: توجه به این آیه کریمه را متذکر شد که می فرماید: «وَلَا یَغْتَبْ بَعْضُکُمْ بَعْضًا ۚ أَیُحِبُّ أَحَدُکُمْ أَنْ یَأْکُلَ لَحْمَ أَخِیهِ مَیْتًا فَکَرِهْتُمُوهُ»؛ و غیبت یکدیگر روا مدارید، هیچ یک از شما آیا دوست می‌دارد که گوشت برادر مرده خود را بخورد؟ البته کراهت و نفرت از آن دارید.
وی افزود: پیامبر اکرم (ص) نیز در رابطه با اهمیت رذیله غیبت می فرمایند:«مَرَرتُ لیلةَ اُسرِیَ بی على قَومٍ یَخمِشُونَ وُجوهَهُم بأظفارِهمِ ، فقلتُ : یا جَبرَئیلُ ، مَن هؤلاءِ ؟ فقالَ : هؤلاءِ الذینَ یَغتابُونَ الناسَ و یَقَعُونَ فی أعراضِهِم»؛ در شب معراج، مردمى را دیدم که چهره هاى خود را با ناخنهایشان مى خراشند. پرسیدم : اى جبرئیل! اینها کیستند؟ گفت : اینها کسانى هستند که از مردم غیبت مى کنند و آبرویشان را مى برند.
صبوری گفت: آن حضرت در رابطه با فضلیت ترک غیبت نیز می فرمایند:«تَرکُ الغَیبَةِ أَحَبُّ إلَى اللّه ِ عَزَّ وَجَلَّ مِن عَشرَةِ آلاف رَکعَةٍ تَطَوُّعاً»؛ ترک غیبت از ده هزار رکعت نماز مستحبى پیش خدا محبوبتر است.

امام جمعه کهک در ابتدای خطبه دوم نماز جمعه از اقدامات مسئولین دولتی شهرستان، شهرداری کهک و سپاه منطقه در راستای اصلاح محور ورجان به کهک،انعقاد قرارداد تعبیه خط فیبر نوری و برگزاری میز خدمت درمان توسط پزشکان جهادی تقدیر نموده و خدمت رسانی به مردم را مهمترین وظیفه اسلامی و انقلابی مسئولان دانست.

خطیب جمعه کهک در ادامه خطبه ها، اقدام سپاه سرافراز در انهدام مقرهای تروریست های تکفیری و موساد در منطقه را ستود و افزود: این عملیات مهم و دقیق حامل این پیام مهم برای کشورهای همجوار بود که جمهوری اسلامی علیرغم احترام به حاکمیت کشورهای دیگر، به هیچ وجه اجازه نمی دهد که خاک آنها محل توطئه و جنایت آفرینی علیه ملت شریف ایران باشد، همچنین باید توجه داشت که پرتاب موشک به ادلب سوریه از خوزستان می توانست از نقاط نزدیکتری مثل کرمانشاه یا آذربایجان غربی هم اتفاق بیافتد اما انتخاب مسافت ۱۲۰۰ کیلومتری که دقیقا به اندازه فاصله دسترسی ما تا اسرائیل است، حامل پیام روشن اخطار به رژیم جعلی صهیونیستی است. 

صبوری در پایان خطبه‌های نماز جمعه، با بیان روایاتی از معصومین (ع) به تبیین فضیلت کم نظیر اعتکاف پرداخت و خاطرنشان کرد: در کشور ما سه ظرفیت مهم فرهنگی برای جذب مردم به ویژه جوانان به معنویت وجود دارد که باید مورد توجه، برنامه ریزی و حمایت مسئولان قرار داده شود؛ این سه ظرفیت مهم عبارت است از همایش بزرگ اربعین، اردوهای راهیان نور و اعتکاف در مساجد.

انتهای پیام/110


http://qomefarda.ir/48247
اخبار مرتبط

نظرات شما