امام جمعه کهک:

مشکلات شهرستان کهک با همت مسئولان قابل حل است

امام جمعه کهک گفت: مشکلات شهرستان کهک با همت مسئولان قابل حل است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا»  حجت الاسلام صبوری فیروزآبادی در ابتدای خطبه های نماز جمعه این هفته به بررسی آثار خوش اخلاقی در روایات معصومین (ع) پرداخت.
وی ارتقا یافتن موقعیت اجتماعی انسان را اولین اثر حسن خلق دانست و اظهار داشت: حضرت علی (ع) در این باره می فرمایند: « کمْ مِنْ وَضیعٍ رَفَعَهُ حُسْنُ خُلْقِهِ »؛ چه بسیار فرد بی مقداری که خوش رویی او را برتری بخشیده است.
صبوری فیروزآبادی تاکید کرد: دومین اثر خوش اخلاقی، آبادی سرزمین ها و طول عمر است؛ امام صادق (ع)، در این باره می فرمایند: « اِنّ الْبِرَّ وَحُسْنَ الْخُلْقِ یعْمُرانِ الدِّیارَ وَیزِیدانِ فِی الأَعْمارِ»؛ احسان و حسن خلق موجب آباد شدن شهرها و طولانی شدن عمرها می گردد.
وی بیان داشت: رسیدن به مراتب عالی معنوی اثر دیگری است که در نتیجه حسن خلق حاصل می گردد؛ پیامبر اکرم (ص) می فرمایند:«انَّ الْعَبْدَ لَیبْلُغُ بِحُسْنِ خُلْقِهِ عَظیمَ دَرجاتِ الآخِرَةِ وَأَشْرَفَ الْمَنازِلِ وَاِنَّهُ ضَعیفُ الْعِبادَةِ»؛ گاهی انسان به واسطه خوش خلقی به درجات بالا و جایگاه های رفیع اخروی می رسد در حالی که در انجام عبادات ضعیف بوده است.
امام جمعه کهک تاکید کرد: اما چهارمین اثر خوش اخلاقی عبارت است از آمرزش گناهان؛ امام صادق (ع) در این باره می فرمایند: « اِنَّ الْخُلْقَ الْحَسَنَ یمِیثُ الْخَطیئَةَ کما تَمِیثُ الشَّمْسُ الْجَلیدَ»؛ اخلاق نیکو، لغزش ها را ذوب می کند، همان گونه که آفتاب یخ را ذوب می نماید.

امام جمعه کهک در ابتدای خطبه دوم نماز جمعه به بیان برخی از مشکلات موجود در شهر کهک پرداخته و ضمن تقدیر از اقدامات به عمل آمده در راستای ساخت مجتمع کارگاهی صنف خیاطان، نواقص موجود در درمانگاه، نبود برخی مراکز خدمات دولتی مانند پلیس +۱٠ و مسائل حوزه آرد و نان را از مهمترین مشکلات این شهر دانست.
وی در ادامه خطبه ها با استناد به آمار و ارقام رسمی، عملکرد دولت در عمل کردن  به شعار سال را مثبت ارزیابی کرد و ابراز امیدواری کرد که نتیجه این زحمات به زودی بر سر سفره مردم آشکار شود.

حجت الاسلام صبوری فیروزآبادی در پایان خطبه های نماز جمعه این هفته به بیان فضیلت های ماه مبارک رمضان پرداخت؛ وی این ماه را ماه گشوده شدن درهای رحمت الهی دانسته و افزود: پیامبر اعظم (ص) می فرمایند:« إنَّ أبوابَ السَّماءِ تُفتَحُ فی أوَّلِ لَیلَهٍ مِن شَهرِ رَمَضانَ و لاتُغلَقُ إلى آخِرِ لَیلَهٍ مِنهُ»؛ درهاى آسمان در شب اوّل ماه رمضان گشوده مى شود و تا آخرین شب این ماه بسته نمى شود.
وی در ادامه ضمن تاکید بر این مطلب که ماه رمضان ماه نزول قرآن است، همگان را به تلاوت قرآن در این ایام دعوت کرد و گفت: قالَ رَسُولُ اللّهِ (ص) «وَ مَنْ تَلافیه آیَهً مِنَ القُرْآنِ، کانَ لَهُ مِثْلُ اَجْرِمَنْ خَتَمَ القُرْآنَ فى غَیْرِهِ مِنَ الشُّهُورِ» کسى که در ماه مبارک رمضان یک آیه قرآن بخواند پاداش او همانند کسى است که قرآن را در ماه هاى دیگر ختم کرده است.
صبوری خاطر نشان کرد: اما فضیلت دیگر این ماه این است که خداوند متعال این ماه را ماه غفران و بخشش گناهان قرار داده است؛ پیامبر اکرم (ص) می فرمایند:«إنّ الشَّقِیَّ مَن حُرِمَ غُفرانَ اللّه ِ فی هذا الشَّهرِ العَظیمِ»؛ نگون بخت کسى است که در این ماه بزرگ از آمرزش خداوند محروم ماند .


انتهای پیام/110


http://qomefarda.ir/48254
اخبار مرتبط

نظرات شما