برگزاری همایش تخصصی « بحران یمن در پرتو حقوق بین الملل» در دانشگاه تهران

مسئول بین الملل و جهان اسلام بسیج دانشجویی دانشگاه تهران گفت: همایش تخصصی « بحران یمن در پرتو حقوق بین الملل» دوشنبه ۹ اردیبهشت توسط بسیج دانشجویی در دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران برگزار خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، محمدمهدی صادقی مسئول دفتر بین الملل و جهان اسلام بسیج دانشجویی دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، با اشاره به لزوم برررسی تخصصی ابعاد مختلف بحران یمن توسط جامعه نخبگانی گفت: بیش از ۶ سال از بحران یمن می‌گذرد که درد مشترک دیگری در کنار مسئله فلسطین برای جهان اسلام است. امروز شاهد یک بحران و فاجعه انسانی و اسلامی و جنایت قدرت های استکباری در یمن هستیم که با طرح ریزی صهیونیستی و عاملیت عربستان سعودی در حال وقوع است. لذا لازم است به طور فعال و پویا به این موضوع پرداخته شود و سکوت رسانه ای موجود شکسته شود.

صادقی تصریح کرد: سال 2015 اولین سال حمله‌ ائتلافِ سعودی به سرزمین یمن، آغازگرِ برگِ جدیدی در تقویم سیاسی و اجتماعی این کشور بود. حمله‌ ائتلاف به یمن، که در پی درخواستِ منصور هادی، رئیس جمهور مستعفیٰ این کشور صورت گرفت؛ تا کنون ادامه دارد.

مسئول بین الملل و جهان اسلام بسیج دانشجویی دانشگاه تهران تاکید کرد: مسئله یمن دارای ابعاد گوناگونی است که باید از جهات مختلف به طور تخصصی به آن پرداخته شود. روزانه بیش از ده ها کودک و انسان بی گناه و غیرنظامی در بمباران شهر ها، بیمارستان ها،مدارس و تجمعات مردمی یمن کشته می‌شوند.

وی ادامه داد: بحران یمن صرفا یک موضوع سیاسی-نظامی نیست و از ابعاد مختلف حقوقی، انسانی و ... قابل بررسی و پیگیری است. به جهت وجود این خلا و لزوم پرداختن دقیق و تخصصی به موضوع یمن، دفتر بین الملل و جهان اسلام بسیج دانشگاه در نظر دارد روز دوشنبه ۹ اردیبهشت ماه در همایش آینده جهان اسلام در افق ۱۴۱۴ در دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران به طور تخصصی و با حضور اساتید دانشگاه به بررسی بحران یمن بپردازد.

صادقی افزود: بررسی نقض حقوق بشردوستانه در جریان حمله‌ی ائتلاف به یمن با سخنرانی عباس کوچ‌نژادعضو هیئت علمی دانشگاه آزاد، حق تعیین سرنوشت مردم یمن با سخنرانی حسین خلف‌رضایی عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق (ع)، امکان‌سنجی تعقیب کیفری جرایم ائتلاف سعودی در خلال حمله‌ ائتلاف به یمن با سخنرانی امیر مسعود مظاهری عضو هیئت علمی دانشگاه علوم قضایی از محورهای این همایش است.




انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/7255
اخبار مرتبط

نظرات شما