عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

آمریکا اولین بازنده و متضرر عدم صادرات نفت ایران است/ایران قدرت اعمال حاکمیت بر تنگه هرمز را دارد

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ایران قدرت اعمال حاکمیت بر تنگه هرمز را دارد، گفت: آمریکا اولین بازنده و متضرر عدم صادرات نفت ایران در دنیا خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنوری در گفتگو با خبرنگار قم فردا با اشاره به اقدام اخیر آمریکا در صادرات نفت ایران، اظهار داشت: این اقدام آمریکا هم مانند اقدام اخیر اونسبت به سپاه نابخردانه و خصمانه است.

وی ادامه داد: هیچ کشوری نمی تواند حجم نفت ایران را تامین کند همین کسری عرضه نفت و از طرفی ها بالا بودن تقاضا باعث افزایش قیمت نفت در بازار جهانی خواهد شد و در این بین اولین کسانی که ضرر خواهند کرد آمریکا و کشور های غربی می باشند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با اشاره به فروش نفت ایران، گفت:  نفت ایران به هر صورت صادر خواهد شد و تنها ممکن است در راه صدور نفت، دردسرها و سختی‌هایی ایجاد شود ولی قطعا کشورهای غربی و آمریکا ضرر بیشتری را بابت افزایش قیمت نفت، متحمل می‌شوند.

وی عنوان داشت:  همچنین 9کشوری که در حال حاضر از ایران نفت تهیه می‌کنند، کانال دیگری برای تامین حامل‌ها انرژی ندارند و ناچار هستند از ایران نفت وارد کنند و همین موضوع باعث ایجاد تنش بین این 9کشور و آمریکا خواهد شد.

حجت الاسلام ذوالنوری با اشاره به عدم و یا کاهش فروش نفت، ابراز داشت: در صورتی که نفت ایران به فروش نرسد و یا کاهش پیدا کند در مجلس برای این مسئله پیش بینی هایی شده است تا فشاری بر اقتصاد کشور و زندگی مردم وارد نشود.
وی خاطرنشان کرد: تنگه هرمز یک نقطه استراتژیک است که در اختیار جمهوری اسلامی ایران قرار دارد اگر عبور و مرور در تنگه هرمز همراه با ضرر برای ایران باشد، کشور اعمال حاکمیت می‌کند و مانع تردد در این نقطه استراتژیک می‌شود.

نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه حجم بسیاری از نفت دنیا از خلیج فارس صادر می‌شود و ایران می‌تواند در صورت صلاحدید، مانع صدور این مقدار شود، گفت: اگر طرف مقابل برای ایران مزاحمتی ایجاد نکند، هیچگاه جمهوری اسلامی شروع کننده درگیری نخواهد بود؛ ما هیچگاه قصد درگیری و تنش با هیچ کشوری در منطقه و دنیا را نداریم ولی قطعا ایران از منافع خود دفاع می‌کند؛ شرع، عرف، اخلاق و قوانین بین الملل این دفاع را جایز دانسته و ممکن است بخشی از این دفاع در تنگه هرمز اتفاق بیفتد.



انتهای پیام/160
http://qomefarda.ir/7360
اخبار مرتبط

نظرات شما