عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفتگو با قم فردا:

اروپایی ها به یک درصد از تعهداتشان نیز عمل نکردند/ صبر ایران حدی دارد

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان این که صبر ایران حدی دارد، گفت: اروپایی ها به یک درصد از تعهداتشان نیز عمل نکردند و کاهش تعهدات جمهوری اسلامی ایران طبیعی است.

محمدجواد جمالی‌ در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، با اشاره به تصمیم جمهوری اسلامی ایران در خصوص برجام اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران از اختیارات قانونی که بر اساس برجام داشت استفاده کرد و دلیل این اقدام هم این بود که کشورمان بعد از یک سال که آمریکا از برجام خارج شد با خویشنداری عمل کرد.

وی ادامه داد: با این وجود آخرین اقدام آمریکا در تحریم فروش آب سنگین خط قرمز نظام بود و در ادامه نیز آمریکایی ها اهداف اولیه خودشان که به صفر رساندن غنی سازی در کشور بود را بیان کردند و در این صورت چاره ای جزء واکنش ایران نبود.

جمالی بیان داشت: کشورهای اروپایی نیز نه تنها اقدامی نکرده اند بلکه هر روز فراری رو به جلو دارند و توصیه می کنند که ایران در برجام بماند.

وی ابراز داشت: ما این سوال را از کشورهای اروپایی داریم که شما چه اقدامی کرده اید و به خصوص از فرانسه این سوال را داریم که چه اقدامی در این زمینه انجام داده است.

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس تاکید کرد: کشورهای اروپایی حتی نتوانستند کانال مالی محدود ایجاد کنند و در واقع کشورهای اروپایی به یک درصد از تعهدات خودشان عمل نکردند و الان در جایگاهی نیستند که جمهوری اسلامی ایران را به خویشتنداری بیشتر دعوت کنید.

وی افزود: این کشورها الان در جایگاهی هستند که باید جوابگو باشند و 60 روزی که برای اروپایی زمان تعیین شده است منطقی است و این را بدانند که جمهوری اسلامی ایران بر اساس منافع ملی خودش تصمیم گیری می کند و متاسفانه خویشنداری کشورمان بیش از حد بوده است.



انتهای پیام/110
http://qomefarda.ir/8020
اخبار مرتبط

نظرات شما