ترامپ رقبای انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا را موجوداتی وحشتناک خواند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا جو بایدن، معاون باراک اوباما و رقیب اصلی دموکرات خود در انتخابات آتی ریاست جمهوری آمریکا را «موجودی ترسناک» خوانده و سناتور برنی سندرز را «برنی دیوانه» توصیف کرد.

رئیس‌جمهور جمهوری خواه آمریکا با استفاده از توئیتر، به عنوان سکوی عمومی دلخواه خود برای ارسال پیام‌های شخصی، از القاب گزنده جدید برای بایدن و سندرز، سناتور لیبرال آمریکا استفاده کرده و مسابقه نامزدی انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ را نبرد بین معاون رئیس‌جمهور سابق و برنی دیوانه خواند.

جو بایدن با اختلاف زیاد در مقایسه با دیگر رقبای خود و برنی سندرز از ماه‌های گذشته همچنان به عنوان دومین نامزد انتخابات ریاست جمهوری دموکرات‌ها در نظرسنجی‌ها قرار دارند.

ترامپ با اشاره به جمعیت ۲۱ نفره نامزد‌های دموکرات شامل ۷ سناتور آمریکایی، ۴ سناتور کنونی و ۴ نماینده سابق کنگره و ۲ فرماندار گفت: بقیه نامزد‌ها (غیر از بایدن و سندرز) در حال ناپدید شدن هستند.

گزارش‌ها حاکی است اگرچه هنوز ۹ ماه به برگزاری اولین دوره انتخابات فرآیند نامزدی ایالت به ایالت در آمریکا باقی مانده است اما، بایدن و سندرز همچنان پیشتاز کارزار تبلیغاتی هستند. اقدامات تهاجمی بایدن و چگونگی استدلال وی سبب اعتبار سیاسی فراوانی برای وی شده است.

جو بایدن در واکنش به موج انتقادات علیه اظهارات اخیر وی در باره فضای شخصی یا اقداماتی که در سال‌های اخیر سبب ناراحتی زنان شده، ضمن رد کردن هرگونه رفتار نامناسب معتقد است اقدامات وی عمدی نبوده است.

از سوی دیگر، ترامپ که همه رفتار‌های جنسی خود دست کم با ۲۰ زن از دهه ۸۰ تاکنون را رد می‌کند، با استفاده از لقب «گیج» در هفته‌های اخیر تلاش کرده از انتقاد و حمله مستقیم به بایدن خودداری کند.

رئیس‌جمهور آمریکا در گفتگو با فاکس نیوز با اشاره به اینکه جو بایدن را از مدت‌ها پیش می‌شناخته وی را آدمی بسیار گیج توصیف کرد.

وی افزود، بایدن نمی‌تواند با شی جینپینگ رئیس‌جمهور چین مقابله کند، زیرا شی جینپینگ فردی پرانرژی و باهوش است.



انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/8130
اخبار مرتبط

نظرات شما