مشاور و مسئول کارگروه های تخصصی مجمع نمایندگان استان قم در میزگرد مصوبات سفر رهبری به قم:(1)

دستگاه ها از جزئیات مصوبات سفر رهبری به مردم گزارش بدهند

مشاور و مسئول کارگروه های تخصصی مجمع نمایندگان استان قم بااشاره به اینکه باید نسبت به انجام مصوبات سفر رهبری شفافیت ایجاد شود، گفت: مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب به قم کاملا مشخص و در آن تاریخ تمام رسانه ها منتشر کردند اما در جزئیات و میزان پیشرفت هنوز دستگاه های اجرایی نتوانسته اند گزارشی به مردم بدهند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، حمید اورعی در میزگرد بررسی مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب به قم که در دفتر پایگاه خبری تحلیلی قم فردا برگزار شد، اظهار داشت: یکی از بهترین و لذت بخش ترین دوران زندگی ما و بچه های جبهه انقلاب و مردم قم همان ایامی بود که مقام معظم رهبری در قم حضور داشتند.
وی ادامه داد: سفر رهبر معظم انقلاب به قم برکات بسیاری زیادی داشت،  توجه به توسعه استان قم چه در بخش نرم افزای و سخت افزاری، تکمیل پروژه های نیمه کاره ، توجه به قشر مستضعف و محروم  از جمله نکات مهم این سفر است.
مطالبه مردم نسبت به مصوبات سفر رهبری
مشاور و مسئول کارگروه های تخصصی مجمع نمایندگان استان قم با اشاره به اینکه امروز باید مطالبه کنیم در این ده سال از مصوبات چه میزان اجرایی شده است، گفت: اقدامات خوبی در سطح استان انجام شد، بسیاری از مدیران به صورت جهادی پیگیر این موضوعات بودند و اقدامات خوبی هم انجام دادند.
وی عنوان داشت: باید بررسی شود چه اقداماتی انجام شده و چه اقداماتی انجام نشده است و چه کارهایی بایدانجام شود طبق آن مصوباتی که در سفر رهبر معظم انقلاب تصویب شد.
باید نسبت به انجام مصوبات سفر رهبری شفافیت ایجاد شود
اورعی بیان داشت: در مصوبات سفر و انجام آنها ابهاماتی وجود دارد که باید نسبت به آنها شفافیت های لازم انجام شود. به طور کلی دسترسی آزاد به اطلاعات در شهر وکشور ما به سادگی اتفاق نمی افتد.امروز اگر پژوهشگری بخواهد از موضوعی اطلاعاتی داشته باشد نمی تواند آن را بدست بیاورد.
دستگاه ها از جزئیات مصوبات سفر رهبری گزارش دهند
وی اضافه کرد: مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب به قم کاملا مشخص است و در آن تاریخ توسط تمام رسانه منتشر کردند اما در جزئیات و میزان پیشرفت هنوز دستگاه های اجرایی نتوانسته اند گزارشی به مردم بدهند.
این کارشناس حوزه شهری افزود: این یک خلاء است که باید انجام شود و مردم بعد از 10سال بدانند در چه نقطه ای بودیم و با چه هدفی شروع کردیم و در حال حاضر به کجا رسیده ایم.
وی با اشاره به فصل اول مصوبات یعنی فصل سرمایه گذاری و اشتغال، گفت: مهم ترین پروژه در این قسمت نمایشگاه دائمی فرش دست باف قم است. صنعت فرش دست بافت یک افتخار برای قم است و در سطح کشور و دنیا می تواند حرفی برای گفتن داشته باشد. برای حمایت از فرش بافان قرار بود این نمایشگاه  دائمی ساخته شود.
عدم افتتاح نمایشگاه دائمی فرش دست بافت بعد از 10سال
اورعی بیان داشت: شرکت مشاوره دلتا آن زمان به عنوان شرکتی که مجری مطالعات پرژوه بود شروع به کار کرد، 10هکتار از راه و شهرسازی اختصاص داده شد مجوز ها و زیرساخت ها آماده شد، تملک ها انجام شد. تا الان که 10سال می گذرد پروژه 82درصد پیشرفت داشته است و پیمکانکار برای تکمیل پروژه فعالیت خاصی انجام نداده است تا افتتاح شود و در نهایت هم سازمان صنعت معدن و تجارت مجبور می شود آن را ماده 48 کند.
وی اضافه کرد: امروز در خصوص این نمایشگاه به این مرحله رسیده ایم که سازمان صمت به دنبال تامین بودجه برای تامین امنیت این مکان باشد در حالی که باید برنامه ریزی میشد تا این پروژه تمام شود.
مشاور و مسئول کارگروه های تخصصی مجمع نمایندگان استان قم افزود: امیدواریم با همتی که در مدیران استان وجود دارد این پروژه تامین اعتبار شود و در سال 1400 به بهره برداری برسد.
وی عنوان داشت: وزارت کار و تعاون و رفاه اجتماعی قرار بود تسهیلاتی رابه شرکت های تعاونی، قالی بافان، تجهیز ادارات تعاون استان،ارائه تسهیلات به تعاونی های مولد، تشکیل تعاونی های دانش بنیان، ترویج فرهنگ تعاون و تقویت استان طی سال های 1389 و 1390انجام دهد که امروز هیچ اطلاعاتی از اقدامات انجام شده در دسترس نیست.
اورعی در ادامه با اشاره به قطار سریع السیر تهران قم، گفت: در فصل زیربنایی و مسکن بسیاری از پروژه ها انجام نشده و یا به تازگی در حال انجام است و بخشی هم که مانده است در حال حاضر فایده ای ندارد چرا که هزینه ها بسیار بیشتر شده است.
مدیران وقت مصوبات رهبری را به خوبی اجرا نکردند
وی افزود: اگر مدیران در آن زمان به خوبی مصوبات را پیگیری و اجرا می کردند و جذب اعتبار انجام می گرفت با مبلغ تخصیص یافته پروژه به سرانجام می رسید اما امروز امکان پذیر نیست و مصوبات سفر رهبری معظم انقلاب روی زمین خواهد ماند.
این کارشناس با اشاره به اینکه در در بحث راه وشهرسازی بسیار عقب هستیم، گفت: در فصل انرژی و کشاورزی کارهای خوبی انجام گرفته است و اکثر پروژه ها به نتیجه رسیده است.
وی اضافه کرد:  اکثر روستاهای قم گاز دارند. شبکه آب آشامیدنی بازسازی شده است و  شبکه فاضلاب پیشرفت های خوبی داشته است. در بحث بهداشت و درمان و احداث خوابگاه و دانشکده هم در مسیر خوبی قرار داریم.
در حوزه آموزش ابهامات بسیاری وجود دارد
اورعی با اشاره به اینکه در حوزه آموزش ابهامات بسیار زیادی داریم، گفت: در حوزه آموزش و پرورش مصوبات بسیاری در احداث و تجهیز مدارس در سطح شهر، بخش ها و روستاهای استان و مناطق محروم مصوب شده است.
وی بیان داشت: در حوزه ورزشی، احداث سالن های ورزشی و احداث استخر مصوباتی بود که باید انجام می شد که البته برخی انجام شده اما برخی هم انجام نشده و یا تفصیر به رای شده و یا تغییر کرده است.


انتهای پیام/160


http://qomefarda.ir/22234
اخبار مرتبط

نظرات شما