در روزهایِ پایانیِ رمضان امسال صورت گرفت؛

طعم شیرین عبادت در خانه‌ خدا برای دهه هشتادی‌ها

دهه هشتادی‌های قمی در ساحل آرامش مناجات با خدا و در قالب برنامه معنوی اعتکاف، روزهایِ پایانیِ رمضان امسال را میهمان مسجد امام حسن عسکری علیه‌السلام بودند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» شاید بشود گفت که برگزاری اردو یکی از سخت‌ترین فعالیت‌های هر مجموعه تربیتی است و یکی از خاص‌ترین اردوها برای نوجوان‌هایی که در مقطع متوسطه اول هستند، اعتکاف است؛ اعتکاف، تجربه‌ای است که نوجوان می‌تواند فضاهای معنویِ بیشتری را حسّ کند و طعم شیرین مناجات و انابه به درگاه باری تعالی را بچشد.

طعم شیرین عبادت در خانه‌ خدا برای دهه هشتادی ها

تجربه‌ای که در آن نوجوان می‌تواند زندگی اجتماعی را یاد بگیرد؛ در هنگامه‌های نیاز، مسئولیّت قبول کند و حسّ لذّت‌بخشِ بودن با دوستان را درک کند.

اعتکاف در یک کلام، محیطی برای کسب معرفت و علم است و صد البته قلب نوجوان در این محیط، آماده‌تر از هر وقتی برای کاشت معارف و علم است.

در روزهای پایانی ماه مبارک رمضان امسال مسجد جامع امام حسن عسکری علیه‌السلام قم میزبان بیش از یکصد نفر از نوجوانان دهه هشتادی بود. آنان به اتفاق مدیران و اساتید خود، درس و کلاسِ داخل مدرسه را به صحن مسجد آوردند تا در قالب مراسم معنوی اعتکاف، ضمن تعلیم به تربیت نفس نیز بپردازند.

طعم شیرین عبادت در خانه‌ خدا برای دهه هشتادی ها

حجت‌الاسلام محمدحسین احسانی مدیر دبیرستان پسرانه سردار شهید سلیمانی در گفتگوی با خبرگزاری حوزه در این‌باره گفت: امسال ۱۲۰ نفر دانش‌آموز از پایه‌های تحصیلی هفتم، هشتم و نهم معتکف شدند و ضمن پرداختن به عبادت در برنامه‌های معنوی، آموزشی و سرگرمی، شرکت کردند.

وی با تاکید بر اینکه تمام تلاش‌مان این بوده و هست که در برنامه‌های پرورشی و تربیتی، ضرری به درس و تحصیل بچه‌ها وارد نشود، گفت: اگرچه در روزهای برگزاری مراسم اعتکاف، کلاس و مدرسه تعطیل بود؛ اما در فضای باصفای مسجد امام حسن عسکری علیه‌السلام، کلاس‌های درسی جهت جلوگیری از عقب افتادگی تحصیلی و حلقه‌های کتابخوانی با حضور اساتید محترم مدرسه، برقرار بود.

مدیر دبیرستان پسرانه سردار شهید سلیمانی به تشریح بخش‌های مختلف برنامه‌ اعتکاف امسال پرداخت و افزود: اقامه سه وعده نماز جماعت، محفل جزء‌خوانی قرآن کریم، سخنرانی، روضه‌خوانی و سینه‌زنی، یادوارهٔ شهدا و مناجات‌خوانیِ سحرگاهی از جمله برنامه‌هایی بود که توسط دانش‌آموزانِ مستعد در زمینهٔ قرائت قرآن و مداحی، اداره شد.

وی تنوّع برنامه‌های تدارک دیده شده برای دانش‌آموزان را از جذّابیت‌های مراسم معنوی اعتکاف دانست و اظهار داشت: برنامه‌های تفریحی، جنگ شادی، مسابقات جذّاب، بازی‌های دسته‌جمعی، حضور رزمنده یمنی "سید طه المجاهد" در بین دانش‌آموزان، اجرای برنامه شاد توسط حاج آقای محمدی (روحانی برنامه عمو پورنگ)، برگزاری محفل هیئت با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین جوشقانیان و حاج جواد برزگر، بازدید و گفتگوی رحیمی مدیر کل آموزش و پرورش استان قم و حجت‌الاسلام والمسلمین تکیه‌ای مسئول اعتکاف کشور، از دیگر بخش‌های این مراسم بود.




انتهای پیام/


منبع:حوزه
http://qomefarda.ir/48385
اخبار مرتبط

نظرات شما