دبیر نهمین دوره جشنواره رسانه‌ای ابوذر استان قم مطرح کرد:

دریافت ۸۰۰ اثر در دبیرخانه جشنواره ابوذر

دبیر نهمین دوره جشنواره رسانه‌ای ابوذر استان قم با اشاره به اینکه در هیئت داوران سه رویکرد شفافیت، تخصص‌گرایی و ترکیب تجربه و جوانی وجود داشت، گفت: از ۸۰۰ اثر رسیده به دبیرخانه جشنواره در بررسی اولیه تعداد ۷۰۰ اثر به مرحله داوری راه یافت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا»  علی علیزاده پیش از ظهر امروز در آئین اختتامیه نهمین دوره جشنواره رسانه‌ای ابوذر استان قم که در سالن همایش‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم برگزار شد، با اشاره به اینکه جشنواره ابوذر برگرفته از بسیج است، اظهار داشت: هر شخصی که دل در گرو انقلاب و بسیج دارد، میزبان این جشنواره است.
وی ادامه داد: جشنواره ابوذر آغاز یک عملیات رسانه‌ای برای جریان‌سازی، پیگیری، تبیین و تحقق مطالبات مقام معظم رهبری است که بخش‌های اصلی و ویژه این جشنواره در این راستا طراحی شده است.
دبیر نهمین دوره جشنواره رسانه‌ای ابوذر استان قم با اشاره به ۹ ویژگی این جشنواره به جشنواره‌های قبل، گفت: نخستین ویژگی جشنواره، هویت‌سازی بوده است که در این راستا به شخصیت حضرت ابوذر توجه ویژه شد.
وی اضافه کرد: در همین راستا شعار ابوذر شما را فرا می‌خواند برای این جشنواره انتخاب شد و در بخش ویژه جشنواره نیز موضوعی مرتبط با حضرت ابوذر مدنظر قرار داشت.
علیزاده با اشاره به اینکه ویژگی دوم این جشنواره توسعه ۱۰۰ درصدی بخش‌های جشنواره است، افزود: تلاش کردیم این بخش‌ها متناسب با فضای شهر قم به‌عنوان یک جهان شهر باشد.
وی با اشاره به اینکه افزایش دوبرابری جوایز نقدی برگزیدگان از ویژگی دیگر است، تصریح کرد: ارتقای تراز جشنواره با رویکرد تعامل حداکثری  نیز از دیگر ویژگی‌های این جشنواره بود.
دبیر نهمین دوره جشنواره رسانه‌ای ابوذر استان قم با اشاره به اینکه حدود ۸۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره رسید، خاطرنشان کرد: در بررسی اولیه تعداد ۷۰۰ اثر به مرحله داوری راه یافت که یک رکوردشکنی میان جشنواره‌های استانی بوده است.
وی افزود: در این دوره تحول در داوری آثار داشته‌ایم و سه رویکرد شفافیت، تخصص‌گرایی و ترکیب تجربه و جوانی در هیئت داوران موردتوجه بوده است.
علیزاده با اشاره به اینکه مجموعاً ۲۳ داور در فرایند داوران حضور داشتند، عنوان کرد: در کنار جشنواره رویدادهای بسیاری داشتیم که تولید شدند.
دبیر نهمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر با بیان اینکه در این جشنواره توجه ویژه به تقویت و انسجام‌بخشی جبهه رسانه‌ای انقلاب شده گفت: در این راستا کارگاه‌های تخصصی و سواد رسانه برای اهالی رسانه و خانواده کارمندان برخی دستگاه‌ها برگزار کردیم.
وی با اشاره به اینکه ریل‌گذاری و بسترسازی هدفمند برای جشنواره‌های آتی از دیگر ویژگی‌های این جشنواره بود، گفت: اختتامیه این دوره جشنواره آغازی برای جشنواره بعدی است.




انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/47880
اخبار مرتبط

نظرات شما