رئیس پلیس راه استان قم خبر داد:

۷۰۶ هزار راننده متخلف در محورهای قم اعمال قانون شدند

رئیس پلیس راه استان قم گفت: در ۱۱ ماه نخست سال جاری ۷۰۶ هزار راننده متخلف در محورهای مواصلاتی استان قم اعمال قانون شدند که ۵۲۰ هزار  مورد مربوط به تخلفات حادثه‌ساز بوده است.

سرهنگ مختار پناهی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» اظهار داشت: طبق آمار پزشکی قانونی‌ در ۱۱ ماه سال جاری تا کنون ۱۹۴ نفر در تصادفات محورهای مواصلاتی استان قم جان خود را از دست دادند.

رئیس پلیس‌ راه استان قم ادامه داد: آمار تصادفات منجر به فوت در جاده‌های قم در ۱۱ ماه نخست سال جاری نسبت به سال گذشته یک درصد کاهش داشته است.

وی عنوان داشت: ۲ هزار و ۶۴۰ نفر در تصادفات جاده‌های قم مجروح شدند که نسبت به سال گذشته ۶ درصد کاهش داشته است.

پناهی ادامه داد: در ۱۱ ماه نخست سال جاری ۷۰۶ هزار راننده متخلف در محورهای مواصلاتی استان قم اعمال قانون شدند که ۵۲۰ هزار  مورد مربوط به تخلفات حادثه‌ساز بوده است.

رئیس پلیس‌ راه استان قم تأکید کرد: در ۵۹ مورد از تصادفات جاده‌ای استان قم سازمان‌ها نیز سهم و تقصیر داشتند که این سهم نیز برابر قانون به آنها اعلام شد.

وی عنوان داشت: برخی از محورهای استان قم نیاز به ارتقا دارد از جمله در کمربندی‌ها متأسفانه ۴۰ درصد از تصادفات یک تا ۱۰ کیلومتری‌ها یعنی در کمربندی‌ها ره می‌دهد.

پناهی اضافه کرد: جاده قدیم قم تهران نیز نیاز به ارتقا دارد؛ زیرا آزادراه قم تهران مربوط به چهار دهه گذشته است و دارای ترافیک فوق‌العاده سنگین است و نیاز است محور قدیم قم تهران ارتقا پیدا کند، با ارتقا جاده قدیم قم تهران می‌توان وانت‌بارها را که سهم بسرایی در تصادفات آزادراه قم تهران دارند به این جاده هدایت کرد.

وی عنوان داشت: همچنین ارتقا محور قدیم ساوه سلفچگان و محور نیاز باید موردتوجه قرار گیرد متأسفانه در محور نیزار شاهد افزایش تصادفات بودیم؛ زیرا باوجوداینکه ۷۰ درصد از جاده ارتقا پیدا کرده باقی‌مانده جاده رفت‌وبرگشت است که منجر به تصادفات رخ‌به‌رخ می‌شود.

رئیس پلیس‌ راه استان قم خاطرنشان کرد: در محور کهک نیز در مسیر جاده پردیسان ورجان به علت ارتقا جاده شاهد کاهش تصادفات بودیم و نیاز است جاده ورجان به سمت کهک نیز ارتقا پیدا کند.

پناهی بیان داشت: یکی دیگر از محورهایی که حادثه‌ساز است محور قدیم قم کاشان است که تا پل امیرکبیر ارتقا پیدا کند زیر اگر این محورهای پر حادثه ارتقا پیدا کند در سال‌های آینده شاهد کاهش تصادفات در محورهای مواصلاتی استان قم خواهیم بود.

انتهای پیام/۱۷۰


http://qomefarda.ir/48038
اخبار مرتبط

نظرات شما