رئیس مرکز بهداشت قم:

هفت‌تن مواد غذایی فاسد در قم معدوم شد

رئیس مرکز بهداشت استان قم گفت: از ۱۵ اسفند سال گذشته تا پنجم فروردین‌ماه جاری با انجام چهارهزار و ۸۲۴ مورد بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، اماکن عمومی و واحدهای بین‌راهی، هفت هزار و ۱۰۴ کیلوگرم مواد غذایی فاسد و غیرقابل‌مصرف معدوم‌سازی شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» به نقل از روابط‌عمومی مرکز بهداشت قم، مجید اصغری روز یکشنبه در گفت‌وگویی، افزود: با آغاز طرح بسیج سلامت نوروزی و تشدید نظارت‌های بهداشتی تعداد ۵۴ مورد اخطار کتبی نواقص بحرانی و غیر بحرانی جهت واحدهای صنفی متخلف صادر شده و ۳۰ متصدی متخلف به مراجع قضایی معرفی شده و یک واحد نیز پلمب و از ادامه فعالیت آن جلوگیری به عمل آمد.
وی اظهار داشت: در همین راستا کارشناسان مرکز بهداشت در جهت اطمینان از میزان سلامت آب و مواد غذایی اقدام به انجام ۸۶ مورد نمونه‌برداری از مواد غذایی حساس، ۱۳۳ مورد نمونه‌برداری میکروبی از آب هزار و ۱۳۱ مورد سنجش کلر آزاد باقیمانده آب انجام شد که هزار و ۶۰۳ مورد آن مطلوب ثبت شده است.
اصغری یادآور شد: رسیدگی به شکایات بهداشتی مردمی یکی از مهم‌ترین اولویت‌های بازرسان بهداشت محیط و سامانه ۱۹۰ یکی از پل‌های ارتباطی مردم با وزارت بهداشت و معاونت بهداشتی در استان‌ها است که در طول کشیک نوروزی تعداد ۱۶۲ مورد گزارش مردمی دریافت و مورد پیگیری قرار گرفته است.
وی در پایان از مردم خواست کرد در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی، موارد را به سامانه تلفنی ۱۹۰ گزارش کنند.


انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/48113
اخبار مرتبط

نظرات شما