استاندار قم:‌

مسئولان استان قم در سال جدید حل مشکلات مردم را با جدیت دنبال می‌کنند

استاندار قم گفت:‌ مسئولان این استان در سال جدید با بهره‌گیری از تجربیات گذشته ، تلاش جدی‌تری را برای حل مشکلات مردم خواهند داشت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» سید محمد آقامیری روز دوشنبه در نخستین جلسه شورای اداری استان که در تالار کرامت استانداری به صورت سراسری و وبیناری با حضور رئیس جمهوری برگزار شد، اظهار داشت: انتظار داریم که مسئولان طبق برنامه کاری امسال کمتر استراحت کرده و بیشتر در جهت حل مشکلات مردم برنامه‌ریزی و اقدامات عملی انجام دهند.

وی در ادامه با تقدیر از تلاش‌های مدیران استان در سال گذشته گفت:‌ سال ۱۴۰۲ اقدامات بسیار خوبی در راستای حل مشکلات معیشتی مردم انجام و کاهش تورم و کنترل بازار در این استان پیگیری شد.

استاندار قم همچنین موضوع تکریم مردم را مورد تاکید قرار داد و بیان کرد: نظام‌ اسلامی بر مبنای جمهوریت است، باید به "مردم پایه بودن" این نظام اعتقاد قلبی داشته باشیم.

وی در بخش دیگری سخنان با ذکر این نکته که کمک به معیشت مردم ضروری است خاطرنشان کرد: امسال که به نام جهش تولید با مشارکت مردم مزین شده، حاکی از نگاه ویژه رهبر معظم انقلاب به مردم و اعتقاد معظم‌له به توانایی آنان در حوزه‌های مختلف اجتماعی، سیاسی و اقتصادی است.

وی اظهار کرد: اگر ما مقلد و سرباز رهبر انقلاب هستیم، باید فرامین ایشان را اطاعت و اجرا کنیم.

استاندار قم در ادامه سخنان خود همچنین ضرورت حضور فعالانه همه مدیران اجرایی را در راستای ارائه خدمات به مردم مورد اشاره قرار داد و گفت: مدیران باید کلمه‌هایی مانند نداریم، نمی‌توانیم و یا نمی‌شود را از روی دایره المعارف‌شان حذف کنند، چرا که همه چیز داریم، هم می‌شود و هم توانمندیم.

 

آقامیری برخی وقایع و اتفاق‌هایی سال گذشته این استان را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: مشارکت ۵۰ درصدی مردم قم در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری و قرار گرفتن این استان در ردیف پنج استانی که بیشترین آمار مشارکت در انتخابات را داشتند، از مهمترین وقایع سال قبل به شمار می‌آید.

وی همچنین گفت: حضور پرشکوه مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن‌ماه پیام مهمی را به دشمنان رساند آن‌هم این بود که مردم قم همواره پای کار نظام و انقلاب هستند.

وی افزود: در روز میلاد با سعادت امام زمان(عج) نیز مردم قم میزبان میلیونی زائران بودند و این جشن بزرگ بدون هیچ چالش و مشکلی به زیباترین شکل برگزار شد.

استاندار قم در ادامه تاکید کرد: اما نکته مهمی که باید مورد اهتمام همه مدیران استان قرار بگیرد این است که خردادماه ۱۴۰۴ شاهد انتخابات ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر هستیم که مدیریت استان به دنبال این است نرخ مشارکت مردم قم را در انتخابات ریاست جمهوری به حداکثر رسانده و جزء سه استان برتر در کشور باشیم.

 

معارفه سرپرست دفتر امور زنان و خانواده استانداری قم

همچنین در این جلسه، از تلاش‌های زینب عبداللهی مدیرکل سابق دفتر امور زنان و خانواده استانداری قم قدردانی به عمل آمد، و مریم عرب‌نژاد که تا پیش از این، رئیس شورای اسلامی شهر کهک بود به عنوان سرپرست این دفتر معارفه شد.

عبداللهی دراین جلسه با بیان اینکه طی ۲ سال اخیر در این اداره‌کل از ظرفیت‌های مردمی در سطح استان استفاده خوبی صورت گرفته‌است گفت: در سطح استان، در حوزه زنان و خانواده، همچنان کارهای بسیار زیادی برای انجام وجود دارد، ظرفیت‌های بی‌نظیری نیز داریم.

وی با اشاره به مراکز حوزوی و دانشگاهی بسیار خوبی که در استان وجود دارد گفت: در صورتی که زنان و خانواده در اولویت امور قرار بگیرد، کارهای بزرگی در این حوزه شکل می‌گیرد.

عبداللهی در بخشی سخنان خاطرنشان کرد: اختصاص یک درصد از هزینه‌های عمومی و اداری برای ارتقای اخلاق و فرهنگ اسلامی، مطابق آیین‌نامه اجرایی بند هـ تبصره ۹ ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور، همچنین ارتقای جایگاه مشاوران بانوان در دستگاه‌اجرایی از ملموس‌ترین اقدام‌های دولت در حوزه زنان و خانواده است.



انتهای پیام/


منبع:ایرنا
http://qomefarda.ir/48135
اخبار مرتبط

نظرات شما